Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ryg/lænd smerter

Redigeret 4 februar, 2010, 07:15 i Rygsmerter
Det startede med at jeg havde lidt ondt nede i højre side af lænden. Det tog så til sådan at når jeg ligger på siden både højre eller venstre gør det ond i højre side af lænden. Ligger jeg på ryggen gør det ondt oppe ved skulderbladene. Til sidst havde jeg spændt pga af smerter at min nakke var låst.

Jeg tog til kiropraktor og kom der 4 gange, og han fik også løsnet nakken, men ryg og lænd smerterne kunne han desværre ikke gøre noget ved.

Jeg har så været hos lægen, og hun mærkede/trykkede osv. men hun kunne ikke mærke noget, så hun har sendt mig til fysioterapeut. Hvor jeg skal hen i morgen.

Jeg har så ondt at jeg vågner mange gange om natten. Hvilket jo gør at jeg bliver hurtig træt i løbet af dagen. Jeg har prøvet med smertestillende panodiler, pinex, ibumetin men det hjælper ikke.

Begynder jo at blive lidt bekymret for vad det kan være.

Nogen som har haft det på samme måde, eller ved hvad det kan være?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har ligesom du haft sådanne smerter.
    Kiropraktoren gav mig vel ca. 6 behanlinger, de hjalp da. Men ikke overvældende. Derefter gil til en massør, her var én behandling tilstrækkelig til at jeg næsten dansede ud af hans klinik. Selvfølgelig var én behandling ikke nok, den skulle følges op af endnu én en uge senere. Herefter var jeg smertefri.
    Så efter det har jeg besøgt massøren når jeg igen har haft ondt.
    Mine smerter var muskelsmerter med en iskiasnerve som blev klemt.

    Jeg synes du skal prøve. Det kan i hvert fald ikke skade.

    Med venlig hilsen
    Annette
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg blev af min læge henvist til fysioterapeut i januar måned og har nu været af sted 4 gange, og skal igen i næste uge. Samtidig skal jeg have lavet en dexa-scanning på sygehuset.

    Så jeg er lidt spændt på hvad de finder ud af.

    Fysioterapeuten siger at mine muskler i ryggen har låst sig godt og grundigt fast, så dem skal hun have løst op.
Log in eller Registrér for at kommentere.