Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det farligt?! - svar hurtigts muligt

Redigeret 16 januar, 2010, 13:21 i Kvindelige sexproblemer
HJÆÆLP jeg er en pige på 14 år, og er lige begyndt og onanere.
i starten, gjorde jeg det kun i badet, og prøved mig frem uden held, siden har jeg bare prøvet, og prøvet, mig frem, og endlig har jeg fundet ud af hvordan jeg godt, kan lig det, jeg gider altså ikke stikke to fingre op i skeden, det "tænder" mig ikke, i stedet tager jeg en finger ned til min klitros (eller hvad den nu hedder) og så massere jeg den, siden mener jeg at jeg har fået orgasmer af det. da det ikke er så længe siden jeg begyndte og onanere, har jeg gjord det være dag, i starten var det ca. 1 gang om dagen, men du kan jeg finde mig selv i at gøre det mindst 4 gange om dagen, det er selvfølge kun i starten jeg vil gøre det, og jeg har tænkt mig og sige at jeg kun vil gøre det mindst 1 gang om ugen, men da jeg ikke er noget så langt, ville jeg lige spørge om det er farligt og gøre det 4-5 gange om dagen, det skal så også lige siges at jeg ikke har min menstration, så jeg ville også spørge, om det kan skade og gøre det så tit, uden og havde menstration. og til sidst vil jeg lige sige at jeg har onanert i en uge ca.
PLEAZZE _ SVAR HURTIGST MULIGT!!
Tak på forhånd:D

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, det er ikke farligt, men når du gør det så mange gange om dagen, må det vel betyde, at du så er meget alene, og det er egentlig ikke så godt for dig.

    Har du ikke nogle veninder eller nogle fritidsinteresser, du kunne gå op i - du har vel også en skole og nogle lektier?

    Som nævnt - det er ikke farligt, og fint du på den måde lærer din krop og dens reaktioner at kende, men det er som sådan ikke sundt at gøre det hele tiden, stadig ikke fordi, det er farligt, men fordi det tager tid fra andre gode ting, du kunne beskæftige dig med i stedet.
  • Indstillinger
    Det skal lige siger at jeg gøre det også kun når jeg er færdig med lektierne:D

    - i vores klasse har vi meget med grupper´: de populære, computer nørderne, dem der røger, osv. mig og min veninde er med ved computer nørderne, og det er svært som de eneste piger, men miv veninde klare sig udmærket, og snakker derfor ikke så meget med mig, så jeg er lidt sur på hende, og de andre drenge siden de hellere ikke snakker så meget med mig

    - jeg har ingen kærste (jeg har været lun på en i ca. 1 år)

    så der kan godt være noget der, men hensyn til menstation, Skader de slet ikke?! - det er nemmelig lidt træls som den eneste pige i klassen som ikke har menstration, så er lidt varsom med hvad jeg gøre!!:D
  • Indstillinger
    I en gruppe piger vil der altid være en, der er den første til at få menstruation og en, der er den sidste - sådan er det; det kan man ikke gøre noget ved. Det er ikke sjovt, hverken at være den første eller den sidste, og du skal forsøge at tage det helt roligt - din menstruation skal nok komme, og der er ikke noget mærkeligt eller unaturligt i, at du ikke har fået endnu. På et tidspunkt vil du som føle dig glad over, at det ventede. Det er en naturlig del i det at være kvinde, men det er altså ikke altid lige sjovt.

    Når du er 17 eller 18 år, og det stadig ikke er kommet, så er det tiden at tale med en læge, men før den tid er der altså ikke noget underligt i det, så du har tid nok endnu.

    Der er helt sikkert ikke noget som helst farligt i at onanere selv om du ikke har fået menstruation, så det behøver du ikke bekymre dig om overhovedet. Du skal dog lige tænke over, hvad du bruger, når du gør det, men jeg kan forstå, du bruger dine fingre, som er et ganske udmærket redskab, men det er nok fornuftigt, at du lige har vasket dem først. Hvis du en gang føler behov for at prøve nogle "ting", og det vil jeg ikke beskrive her, for det er du ikke klar til endnu, så skal du lige tænke på almindelig hygiejne, så du ikke får påført dig infektioner, men det er altså de eneste, du skal tænke på.

    En 14-årig der ikke har nogen kæreste er heller ikke underligt. Jeg vil faktisk påstå, at det er de færreste 14-årige, der overhovedet er klar til den slags, men det ser jo altid "sejt" ud, hvis man har en.

    Nu skriver du på en side, der hedder "kvindelige sexproblemer", men jeg kan forstå, du føler dig lidt ensom i din klasse og ikke har så mange kammerater. Jeg er nok ikke den bedste til at rådgive dig, men det er ikke nogen god ide, at du bliver sur på din veninde, fordi hun har andre venner end dig; det bliver du ikke bedre veninde med hende af - hun vil måske endda også blive sur på dig, og slet ikke ønske at være sammen med dig, så den bedste måde at vedblive at være venner med hende er, at du altid er sød og venlig overfor hende, og ikke bliver ved med at plage hende om samvær. Måske det endda er en god ide en gang i mellem sige at du desværre ikke kan, da du har en anden aftale, hvis hun spørger dig. Du bør dog nok i en sådan situation have forberedt en historie om noget, du skal. Jeg er ikke tilhænger af at lyve, men din veninde skal på den anden side ikke tro, at hun er den eneste, der betyder noget for dig - heller ikke selv om hun rent faktisk er det.

    Hvis du har det skidt i skolen og føler dig ensom, vil jeg faktisk foreslå dig, at du får talt med en voksen om det - måske først og fremmest dine forældre, men måske også med din klasselærer. Jeg kender naturligvis ikke din situation, så jeg kan ikke foreslå nogen bestemt, men altså en voksen, som du har tillid til.

    Og jeg vil også foreslå dig, at du måske begyndte på en eller anden fritidsinteresse, noget sport, noget sang, musik eller hvad du nu interesserer dig for. Der vil du lære andre unge at kende, som altså ikke lige er der i din hverdag, og der vil du måske finde nogle venner, som har samme interesse som dig.

    Hvis du har brug for at fortælle lidt om dine problemer, kan jeg også foreslå dig at skrive her på Netdoktor, men så skal du måske finde en anden side f.eks. "Teenagere"; der vil muligvis så være nogen, der kan hjælpe dig lidt bedre på vej. Det bedste vil dog være, hvis du har en person, du kan tale med.
  • Indstillinger
    Og - forresten, lad endelig være med at begynde at ryge, for at komme med i den gruppe.

    Det gjorde jeg i sin tid for at gøre indtryk på en bestemt dreng. For det første faldt han alligevel ikke for mig, og for det andet så har jeg hængt på de cigaretter lige siden.

    Så noget sådan vil du fortryde resten af dine dage - og så gode venner er de heller ikke. Muligvis de endda gerne vil være sammen med dig selv om du ikke ryger.
Log in eller Registrér for at kommentere.