Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan ikke falde i søvn, hjælp

Hej

Min kæreste kan ikke sove om natten, hun ligger og vender og drejer sig hele natten og hvis hun endelig falder i søvn, er det kl. 5-6 stykker om morgenen.
Hun får omkring 4-5 timers søvn, så er jeg nød til at vække hende, da vi skal nå nogle ting om dagen, så hun er rigtig træt når hun vågner, men om aften er det samme problem at hun ikke kan sove, lige meget hvor træt hun er.

Der er også nætter hvor hun slet ikke får sovet, hun har kvalme, ondt i hovedet, fryser og er ved at tage en god gang influenza til sig pga. søvn mangel.

Hun har prøvet at falde i søvn på mange forskellige måder, tv tændt og slukket, dybe vejrtrækninger, blid musik, taget en langt varmt bad, drikke te osv. Osv. Men intet hjælper.


Er der nogen der har nogen forslag til, hvordan hun kan få sin nattesøvn igen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som et stress symptom, prøv at få hende til at tænke på hvad det er der kan gøre hende stresset, om hun har nogle problemmer som ligger inde underhuden.. det er ikke altid at man selv lige er klar over man er stresset.

    - den eneste måde man kan vende sig af med det på er ved at løse problemet, eller kilden til stressen.

    Det er dog vigtigt at man kommer ind i en rutine med sin søvn, det giver bedre søvn, og man falder også nemmere i søvn når man har ro i kroppen. Sig til hende at hun skal gå i seng hvereneste dag på et bestemt tidspunkt "feks" 22 også skal hun stå op kl. 7... det kan godt virke hårdt at stå op om morgenen, men man bliver nød til det for opbygge den rutine, det kan godt være hun ikke lige falder i søvn de første mange nætter, men pludselig finder kroppen den rutine, også skal hun nok også komme til at sove.

    men lad mig gentage det : DET ER VIGTIGT, at komme op på det bestemte tid om morgenen, ikke noget med at sove længere eller sove til middag, så finder kroppen aldrig den ro.


    - Mvh Mikkel
    chivu017@hotmail.com
  • Indstillinger
    Hej Pauyre,

    Hvad sker der når du ikke vækker hende? blir hun ved med at sove? hvis ja så har hun ingen søvnproblemer synes jeg. Så skal hun bare ændre sine sovetider.
Log in eller Registrér for at kommentere.