Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mave problem?

Hej med jer.


Jeg har oplevet engang jeg var en tur i byen, hvor vi drak alkohol at min mave gik helt i stå i flere dage efter. Så gik jeg til lægen for jeg mente der var noget galt, men de kunne ikke finde ud af det og så droppede jeg det og tænkte det sker nok ikke igen.

I går var jeg så ude og spise og efter det fik jeg smertefuldt ondt i maven, nu er det så dag 2 og min mave føles helt hård for oven, hvor jeg har ondt og føler lidt kvalme( jeg er ikke gravid heh). Jeg føler på en måde at min mave er gået helt i stå og bare ophober alt og dermed kommer der intet ud igen.

Har i nogle gæt om hvad det er?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har nok ikke det store forkromede råd til dig, men noget tyder da på, at du har en lidt sart mave, der ikke kan tåle alt for meget "fremmed".

    Jeg har selv haft en snert af det, og mit forslag er, at du sørger for at få meget at drikke - altså vand, postevand - i løbet af aftenen til at neutralisere noget af det fremmede, og så kan jeg foreslå dig, at du f.eks. inden du går ud tager en portion fibre; Husk, Visiblin el.lign. og også tager en sådan portion når du kommer hjem, der til et meget stort glas vand. Det skulle give lidt arbejde til maven, så den ikke går i stå.

    Dagen efter er det måske også en ide at du dyrker lidt motion, gå eller løb en rask tur; det kan også sætte gang i maven.

    Håber du kan bruge det her - og at det hjælper dig, jeg kan ikke love dig det, men det er da et forsøg værd.
Log in eller Registrér for at kommentere.