Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

problemer med stedfar

Redigeret 30 januar, 2010, 19:06 i Angst
hej allesammen. jeg er en dreng på 16, og har problemer men min stedfar. han flyttet ind der jeg var mellem 6 og 7 år gammel og har altid set ned på mig og min storbror. jeg tror han har svært ved at vende sig til at tingene er forandret, og det er anderledes at være ung i dag. men er idag godt træt af jeg ikke kan gå rundt der hvor jeg bor ude at skal være bange for ham. især når jeg er alene hjemme med ham. jeg kan huske engang hvor jeg var syg og lå i min seng der han kom hjem fra arbejde så han at jeg lå der og han spurgte om jeg havde været i skole der jeg svarede nej lukket han min dør og kom igen 2 min efter og kaldede mig svag og unormal. der min mor kom hjem sagde jeg det til hende hun gik ikke ind og snakkede med ham fordi hun kunne se jeg var ked af det jeg kunne høre de begynte at skændtes men som sædvandlig giver min mor sig. men idag skete der værste, jeg kom hjem fra arbejde og min mor havde købt en ny trøje til mig. jeg tog den på og viste den frem hun spurte om jeg kunne lide den og jeg svarede jeg ved ikke helt, hvor det udefra gange blev råbt dit utaknemlige psykopat nu havde jeg lige pludeselig gjort min stedfar noget vi begyndte at råbe til hinanden fordi jeg er træt af finde mig i at blive talt ned til, af en mand som dårligt nok kender mig. lige nu har jeg det faktis rigtig dårligt og ved ikke hvordan jeg skal tackle det her min mor gidder ikke at gøre noget.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Peter

    Det er rigtigt skidt, hvis man går og er bange i sit eget hjem. Sådan skal det bare ikke være. Alle mennesker har ret til at blive behandlet med almindelig respekt og venlighed. Især da af dem, man bor sammen med.

    Mit bedste forslag er, at du kan prøve at ringe til Børnetelefonen.
    De har tlf. nr. 116 111 og der er tlf. tid mandag-torsdag 12-21 og fredag 12-19. Du kan være anonym. De vil kunne råde og vejlede dig til, hvad du bedst kan gøre.

    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    tak det vil jeg prøve
  • Indstillinger
    Jeg kan godt forstå, at du har problemer med din stedfar. Han skal ikke behandle dig på den måde. Du siger, at han siger til dig, at du er unormal og en psykopat. Det er klart at du bliver ked af det.

    Jeg synes du skal sige til både din mor og far at det vil du ikke ha. Det kan ikke være meningen, at du skal gå rundt og være bange i dit eget hjem. Du kan også overveje at tale med skolens studievejleder herom.

    vh
    mask1234a
  • Indstillinger
    Du skal vide at du er go som du er og at ja det er ham det er en idiot!!!!!og din mor er sikkert svag men elsker dig højt.... Jeg har selv haft store problemer med min stedfar og idag ser jeg ham ikke og det er GODt alt det du føler og tænker er rigtigt! din mor har sikkert ikke kræfter til at sige fra men derfor skal du ikke tvivle på at du er en smuk dreng og din stedfar er en IDIOT!!!!!! søg alt den hjælp du kan få på din skole eller ved kommunen og du skal ikke tænke at det er småting du kommer med for det er dig og DIT LIV!!!!!
Log in eller Registrér for at kommentere.