Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er jeg billig?!?!!?! please svar

Redigeret 23 januar, 2010, 06:25 i Teenagere
hej

jeg er en pige på 14 .

jeg har fået af vide af en jeg er billig men vi er nu helher ikk så gode venner men begynder og tænke om der er noget om det

jeg går måske i lidt udfordrene tøj ..

altså en lidt nedringet trøje og halv stramme bukser da jeg ikk kan finde nogen der sider stramt ..om vinteren
og en nedringet top og hotpans om sommeren

jeg er ikk jomfru og har været i seng med tja lidt mange men nogen af dem var uheld fordii jeg var fuld ...

jeg er platinblond og bruger selvbruner og lidt meget makeup

please svar og i må meget meget gerne også svare på min debat ( eller hvad det hedder) under ANOREKSI som heder hjælp mig og please svar mig ( tror jeg nok )

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Theemo

    Hvis man er 'billig', så vil det vel sige, at man 'sælger' sig selv (for billigt) til andre for at få noget igen. Mener du selv, at du er billig eller behandler du dig selv, som om du er meget værd? Hvordan ville du opfatte en anden pige, der gjorde det samme, som du gør? Ville du kunne lide hende og respektere hende?

    Jeg synes, det lyder rigtigt skidt: Du er kun 14 år og har allerede været i seng med flere - når du er fuld. Det er ikke godt. Jeg gjorde selv det samme, da jeg var 14 år og jeg fik stemlet billig men endnu værre var, at jeg som voksen faktisk havde det rigtigt dårligt med, at jeg havde gjort de ting som ganske ung. Det fik mig til at synes rigtigt dårligt om mig selv.

    Både i de ting man gør, i den måde man klæder sig på og den måde, man opfører sig overfor andre på, sender man nogle signaler. Det er ikke sikkert, at man selv er klar over, hvad det er for signaler, man sender ud, for man kan selv opfatte dem helt anderledes, end andre gør.
    Når du ser dig selv i spejlet, synes du, at du ser tyk ud, mens andre synes, du er altfor tynd. Det kan være det samme på andre områder. F.eks. så var grunden til, at jeg var sammen med mange drenge, at jeg følte mig ensom og havde brug for at blive holdt om og holdt af. Jeg manglede kærlighed og troede, at jeg kunne få det ved at gå i seng med drengene. Men det fik jeg ikke. Andre vidste jo ikke, hvordan jeg havde det indeni og de vidste ikke, hvorfor jeg opførte mig på den måde, så de de mistede bare respekten for mig og omtalte mig som billig.
    Jeg drak også en del. Det hjalp mig, så jeg ikke følte mig så genert og usikker og jeg kom også til at gå i seng med nogen, fordi jeg var fuld. Men det kunne andre ikke vide. De oplevede bare, at jeg altid var med på den værste og var nem at komme i seng med, når jeg havde fået noget at drikke. Desuden får man ikke respekt fra andre, når man vælter rundt i en brandert. Det er måske meget sjovt - men man bliver ikke respekteret og taget alvorligt.

    Når jeg tænker på det, du har skrevet i indlæggene omkring anoreksi og de ting, du skriver her, så får jeg en fornemmelse af, at du er en pige, der har temmelig store problemer.
    Du har skrevet, at du ikke kan overvinde dig selv og tale med andre om dine problemer. Det respekterer jeg, men det betyder, at du står selv står med hele ansvaret for, hvordan dit liv former sig nu og fremover. Det er et meget stort ansvar, når man kun er 14 år. Det ville være godt, hvis du kunne finde modet til at dele det ansvar med en voksen ved at fortælle, hvordan du i virkeligheden har det. Når man ikke er ældre, så kan man ikke altid overskue konsekvenserne af de valg, man træffer. Det, du skriver i dine indlæg, kunne tyde på, at du i disse år træffer nogle valg, der på længere sigt kan være rigtigt dårlige for dig.

    Er der nogle voksne, du kan søge råd og vejledning hos og som kan støtte dig, hvis du på et tidspunkt vælger det?


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Nej du er ikke billig du er mere tiltrækkende synes jeg i hvert fald. Altså det der er sket for dig er noget jeg har hørt er sket for så mange piger.
  • Indstillinger
    jeg synes du er lidt billig
    istedet for at klæde dig udfordrene så nogle gange bare tag noget tøj på som du har det godt i og ka slappe af i
Log in eller Registrér for at kommentere.