Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ang hiv smitte også.. :S

Hej.

Undskyld jeg skriver, men er sq lidt nervøs ung mand.. Jeg har dyrket hetero normalt sex uden kondom med en anden pige på 19 år.. Hun skriver så her 2-3 uger efter hun har klamydia, og så tænker jeg jo straks over de symptomer osv.. og kan nu måske mærke noget også.. Derfor får jeg også lige lavet en test, men ikke så meget det jeg er bange for.

Kan hun have klamydia kan hun vel også have andre ting, fx HIV??, selvom hun siger nej, men jeg ved jo ik hvem hun har været sammen med ellers.. Har dog ikke mærket nogen symptomer rigtigt, kun nogle gange træthed efter skole.. Men det er alle unge mennesker vel?.. Men ingen feber eller noget lign.

Hvad er chancen for at få det ved normalt samleje, og er der nogen tydelige tegn så??..

Sikkert bare mig der er blevet skør af tanken om det, men jaah :/

Mvh,
Nervøse
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    At dyrke ubeskyttet sex med en partner, som man ikke er sikker på er sygdomsfri, er altså lidt som at spille russisk roulette, og det kunne jeg måske godt "pakke ind" og fortælle dig blidt og følsomt, men det ændrer ikke ved faktum, at sådan ER det altså; så du skal da naturligvis sørge for at blive ordentligt undersøgt og testet - og noget af det tager altså sin tid at få svar, men det må du jo tage med.

    Nu er f.eks. hiv ikke den "nemmeste" sygdom at blive smittet med, så jeg synes ikke, du skal "male fanden på væggen", men klamydia er en yderst smitsom og ødelæggende ting at få, og meget ofte mærker man slet ingen symptomer.

    Men husk dog det kondom - hver gang. Der findes efterhånden så mange gode på markedet, at man godt nok skal være ekstremt følsom, hvis det ødelægger sexlivet. Der er kun en til at passe på dig - og det er dig selv.
  • Indstillinger
    Okay ja, men er igang med at blive tjekket får svar torsdag ang klamydia..

    Men ja skal bruge kondom hver gang nu..

    Og det var også mest det hiv jeg var nervøs for... Men håber ik der er noget der.. Er da glad for du siger at det er halv svært at blive smittet med, havde nu også læst at det mest var via anal sex osv det smittede nemmest..

    Men altså så længe jeg føler mig rask osv.. så kan jeg vel kun være glad, men burde måske blive tjekket.. Har dog snakket med andre venner, da de havde klamydia første gang var de også nervøse for alt muligt andet osv.. Men ja 7-9-13...
  • Indstillinger
    En smule influenza symptomer kan være de eneste symptoner på hiv smitte. Lidt ondt i halsen og feber. I et kort stykke tid. Derefter kan der gå flere år før sygdommen bryder ud.
    Hvis jeg var dig ville jeg tage en test efter tre måneder, før kan blodprøven ikke undersøges. Bare for at være helt sikker.
    Det er rigtigt, som lotte123 skriver, det er ikke den nemmeste sygdom at blive smittet med, men risikoen er der.
    En af mine nærmeste har, som du, været et fjols og har gået i angst for at være smittet. Heldigvis var der ikke noget.
    Der er en variant, som først kan konstateres efter 6 måneder.
    Jeg forstår ikke I tør være så letsindige. Nå, men du er sikkert blevet klogere, håber jeg.
  • Indstillinger
    ja har lært noget nu, håber ikke der er noget.. Men ja får lavet en test efter 3 måneder her..

    Hvad hvis jeg laver testen nu, er den så ik sikker eller hvad??
  • Indstillinger
    Smitte kan først konstateres efter tre måneder.
    Man kan ikke se det i blodet før. Risikoen for at du er smittet er meget lille, men man skal passe på. Skulle hun have HIV, hvad hun sikkert ikke har, så er det jo ikke sikkert du er smittet.
    Men uheldet er jo ude sommetider, så forsigtighed er godt. Kondomer anbefales jo hele tiden.
  • Indstillinger
    Har snakket med en læge nu..

    Hun siger at man allerede 4 uger efter kan blive tjekket, det er lavet om.

    Så jeg bliver tjekket der om 1 uge ca..
  • Indstillinger
    Du har ret. Undersøgelsen kan foregå 4 til 8 uger efter. Jeg ved ikke, hvorfor der står 4 til 8 uger. Det lyder lidt underligt.
    Men så er du fri for at være urolig alt for længe, gudskelov.
    For det er ikke morsomt. Men jeg tror nu ikke, du behøver at være alt for nervøs.

    Jeg beklager mit forkerte svar, men jeg havde næsten lige haft det inde på livet. Og da var det tre måneder.
  • Indstillinger
    Okay, hehe forstår jeg godt..:)

    Kan du forklare din situation i korte drag..

    hehe jeg skal passe på nu, og finde mig en ordentlig sød og klog pige istedet... Træt af alt det engangs og lige gyldige noget.

    Hehe tror også jeg hurtigt bliver for nervøs, siger mine forældre i også.. :)
  • Indstillinger
    Hej

    Nej, det kan jeg ikke, for det er ikke mig det drejede sig om, men en i kredsen omkring mig.
    Held og lykke med det hele .
  • Indstillinger
    Fik lige svar for klamydia i dag, som hun egentlig sagde hun nok havde.

    Men det havde jeg ikke.. Heldigvis :D

    Men tar en blodprøve i morN, bare for lige at få det på det rene..
Log in eller Registrér for at kommentere.