Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forstuvet knæ

Redigeret 7 februar, 2010, 18:59 i Fod- og knæskader
Jeg forstuvede mit knæ for 9 dage siden. Jeg fik på skadestuen besked på at holde benet mest muligt i ro (ca. 2 uger) og fik et elastikbind på.

Da smerterne ikke er blevet mindre gik jeg til egen læge i dag. Hun sagde at jeg har beskadiget menisket og evt. også ledbåndene på siden af knæet. Jeg fik besked på at passe på ikke at overbelaste det de den næste uge eller 2.

Har nogen af jer erfaring med forløbet af en forstuvning?

Jeg har et for knæene meget belastende job så jeg er meget spændt på hvornår jeg kan begynde at arbejde igen, og hvordan det kommer til at gå.

Kommentarer

  • Indstillinger
    ikke lige med en forstuvning. men har meget erfaring med korsbånd og menisk skader. få det ordentlig undersøgt hos en speciel læge i ortopædkirurgi. så du kan få tjekket helt op på det, hvis nu der skulle være noget mere eller andet knæ.
    nu når du har et belastende job, går der nok lang tid før du må starte med at arbejde igen. jo mere du overlaster benet, jo værre bliver det, og der kan komme andre skader oveni. jeg fik lavet nyt korsbånd for 4 måneder siden, og har belastet mit knæ og baglår, så jeg har fået en fibersprængning i baglåret ):
    så du skal holde dig i ro. det tager sin tid, så du skal være lidt tålmodig.
Log in eller Registrér for at kommentere.