Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

laaaang menstruation!

Redigeret 11 januar, 2010, 11:02 i PMS og menstruation
Hej:)
Håber nogle kan hjælpe mig!!
Jeg skriver, da jeg har haft problemer med mine p-piller, det sidste halve år.
Problemet er, at jeg pludselig begyndte at bløde 10-15 dage før tid, dvs at jeg ialt havde menstruation i ca. 20 dage.. Og dette har stået på lige siden...
Jeg har altid taget de mildeste p-piller, altså dem med færrest hormoner. Disse p-piller har jeg taget i over 2 år. De har altid været for milde til, at jeg har kunne tage to pakke i trak, unden at få min menstruation, de har altså ikke kunne holde menstruationen tilbage.. Men udover det har de virket rigtig godt! Har aldrig har pletblødninger, og de virkede perfekt fra første dag.
Jeg har været til læge med mit problem for 3 måneder siden. Jeg blev tjekket for alt, og vi blev enige om, at jeg skulle prøve nogle nye p-piller (de er lidt stærkere).. Dette har dog slet ikke hjulpet. Har nu snart taget dem i 3 måneder, og får stadig min menstruation 10 dage før tid. Ved god, at kroppen skal vende sig til nye p-piller, og at der kan gå måneder før de virker. Men føler bare dette ikke bliver bedre. Det er som om menstruationen, bare helst vil komme de 10 dage før tid.
Jeg overvejer at stoppet med p-pillerne næste gang min menstruation kommer (altså de 10 dage før tid), og derved måske tilpasse p-pillerne efter menstrutionen istedet for omvendt??
Jeg har også overvejet at starte på en anden form for prævention, da jeg har en kæreste. Har overvejet p-stav (det lyder dog som om det også giver mange pletblødninger), p-stav eler noget andet?
Log in eller Registrér for at kommentere.