Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Insomnia, afhængighed & depression .

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre længere. Kan ikke genkende mig selv mere om natten. Jeg får tanker og ideer jeg aldrig havde troet jeg ville tænke på.

Er 20 år gammel, træner boksning og løber hver evig eneste dag uanset vind og vejr, men stadig er jeg vågen 40 ud af 50 timer året rundt.

Jeg har officielt fået piller i to omgange . Første gang af min læge (10 stk) anden gang a n psykiater (100 stk) , de piller er alle blevet brugt . Siden da har jeg skaffet sove piller ved brug af andre folks recepter.

Uanset hvor lidt jeg får sovet er jeg aldrig træt om aftenen. Den anden dag var jeg vågen to døgn i træk , tredje døgn tog jeg til boksetræning og fuldførte bedre end nogensinde før .

Jeg har tit haft lyst til St gøre skade på mig selv i håb om ar det ville hjælpe , aner ikke hvordan og det ligner ikke mig men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg studere på DTU, så læser også meget hver dag.

Har prøvet alt fra psykolog, yoga, løb, længere perioder uden sovepillrr ìg jeg aner ikke hvad jeg skal gøre mere .

Kommentarer

  • Indstillinger
    prøv at lære at meditere----det giver indre afslapning----hvad med afslapnings musik for øret
    prøv hypnose
  • Indstillinger
    - det du lige skriver der, ligner noget jeg præcis har i perioder ...
    det eneste jeg kan anbefale selvom man ikke synes det hjælper er at : læse en bog, se noget tv, også prøv at sóv en gang imellem, hvis du stadig ikke kan så, stå op, gå lidt rundt, få hjernen til at stresse lidt af, se tv igen... jeg kender alt for godt det der med at man bliver nærmest sindsyg til sidst... men der er ikke andet for at man må stå op kl. død om morgenen, også klare dagen, og det samme heletiden, undgå så vidt som muligt pillerne, de hjælper, men ikke på længere sigt bliver det bare være...

    - en anden god ting er at opbygge en rutine, så du siger til dig selv .. kl. 22 går jeg i seng, og kl. 6 står jeg op "feks" .... hvis du gør det i en længere periode kommer kroppen også ind i den rutine, og det giver en bedre nattesøvn..
    så lige en sidste ting der har hjulpet for mig :

    find en kæreste og sov med hende hver nat, tja... det hjælper for mig, fordi det giver mig en hvis tryghed, og min krop slapper mere af..



    Held og lykke, hvis du har flere spørgsmål, eller andet ... så kan du kontakte mig på mail : chivu017@hotmail.com, jeg ved virkelig hvordan du har det...

    Mvh Mikkel.
  • Indstillinger
    Hej..

    Jeg er der selv pt. Og jeg er ved at blive gal i hovedet..
    Har truxzal og tager 50 mg til natten men synes ikke det virker:(
    I aften vil jeg prøve med nogen piller der hedder Melatomin som
    Jeg har fået af min mor har læst flere steder her på nettet
    At 6 mg af dem dvs. 2 piller skulle gøre at heg faldt naturligt i søvn.
    Prøv at søg på det og find der ved ud af om det er noget for dig...

    Hilsen Lykke der har det som dig .
  • Indstillinger
    Jeg har haft lignende, episoder gennem 15 år, har fundet frem til det der hedder kondulini rejsning.

    og blev klaret med en induktion, hvor jeg rejste i en indre visualiserings øvelse.

    op til en dør, som var låst hvor jeg afleverede nøglen.

    Det hjalp mig nu sover jeg som en sten, og er kommet over det,

    det kan være chok der har udløst det, jeg er lykkelig, da det har givet mig en større forståelse.
    Ønsker det bedste for i slipper for jeres ubalance. da søvn er meget vigtig.

    Hilsen
    Butnik3
Log in eller Registrér for at kommentere.