Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

abort jeg føler jeg røvrender min kæreste

Redigeret 3 marts, 2010, 07:53 i Åben debat om abort
hej

Jeg har været sammen med min kæreste i snart 2 år, han er 22år ældre end mig. Han har to børn fra et tidligere ægteskab. Det skal nævnes at han meget gerne vil have flere børn.

Vi har kun boet sammen i 6 måneder, han har presset meget på , for at jeg sku blive gravid. jeg ville gerne gøre alt for ham. så nu er jeg blevet gravid og har fortrudt. Jeg har været så tomhjernet at lade mig rive med på bølgen og ikke har taget højte for den lille stemme inden i mig, som HAR SAGT NEJ NEJ NEJ.
Jeg føler mig ikke klar og jeg er faktisk ikke klar over om jeg ærlig talt
ønsker børn.
jeg er kommet frem til at jeg gerne vil ha en abort. Men jeg føler dyb skyld over, at jeg røvrender min kæreste.
Jeg har prøvet at forklare ham ,at det er da bedre at få det afbrudt, end barnet får en mor som ikke har ønsket et barn.

Jeg er bange for at miste ham , men måske har jeg fortjent det, Jeg ønsker bare nu at jeg ikke har følt mig så presset.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis DU ikke er helt 100% sikker helt inde i dig selv så skal du selvfølgelig ikke gøre det...
    I har kun været sammen i 6mdr... Det er ikke af og røvrende sin kæreste.... Og 22 år ældre, han ved måske vad han vil, men du skal jo ikke ha et barn fordi han vil, så mit råd til dig er at du skal gøre det hvis DU føler for det...
    Prøv og luk alt ude og så lav f.eks. en plus ogminus liste over hvis du får det barn.
    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Hej...

    Jeg kan på genkende meget af min egen historie i det, du fortæller.
    Jeg kan kun sige: Lyt til din egen indre stemme og ret dig efter den. Den tager ikke fejl. Selvfølgeligt kan du komme til at holde af barnet, hvis du får det - men det er bestemt ikke det rigtige grundlag at få et barn på. Et barn skal være ønsket af begge sine forældre. Tænk sig, hvis du fortryder at have fået det, når først det er født - så er der bestemt ikke nogen vej tilbage.

    Du røvrender ikke din kæreste. Derimod røvrender du både dig selv og barnet, hvis du ikke lytter til dig selv i en beslutning, der er så skæbnesvanger og fatal både for dig og barnet.
    Desuden er det da mere din kæreste, der er tarvelig overfor dig, hvis han presser eller manipulerer dig til noget, du slet ikke er klar til eller føler for. Hvis han ikke kan forstå og acceptere, hvordan du har det og vælger at forlade dig på det grundlag, så er det måske på længere sigt det bedste for dig (selvom det ikke føles sådan nu).


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Hvis du ikke er klar og har lyst, synes jeg du skal få en aport..
  • Indstillinger
    Hey
    Han skal ikke bestemme over din krop,og jeg synes du skal få en abort
    Hvis du vil vide mere om abort hvordan og hvorledes skriver du bare, har selv fået taget en..

    hilsen L
Log in eller Registrér for at kommentere.