Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

brund uflåd i stedet for mens.

Redigeret 9 januar, 2010, 05:10 i PMS og menstruation
Hej alle.
Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg er 17 år gammel og min mens plejer at komme med ca 5 ugers mellemrum, det er dog stadigvæk lidt uregelmæssigt. Men i denne måned, hvor jeg skulle have haft min mens, udeblev den og i stedet fik jeg brunligt udflåd i en uges tid, hvad kan det skyldes, skal jeg være urolig?

For jeg har en fast kæreste, bruger ikke p-piller og vi har haft ubeskyttet sex(vi stoppede dog før han kom). så har haft graviditet i tankerne og troede at det kunne være skylden, men en graviditetstest viste sig at være negativ. hVor præcis er er en graviditetstest?

Hilsen M

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der kan sagtens komme masser af sædceller ud længe før han bare er ved at komme, så metoden må siges at være yderst usikker prævention. Hvis du har taget graviditetstesten korrekt, dvs. efter tidspunktet for forventet menstruation, så skulle den være nogenlunde sikker, så jeg tror ikke, du er gravid, men det kan jeg naturligvis ikke vide.

    Og - når I har dyrket ubeskyttet sex, så er du også nødt til at tænke på, om der skulle være noget kønsoverført.

    Men - en menstruation kan sagtens "drille" en gang i mellem, så det i sig selv behøver ikke være et problem.

    Jeg synes da - med disse usikkerhedsfaktorer - at du måske lige skulle ringe til din læge og spørge, om det her er noget, du skal være opmærksom på.
  • Indstillinger
    Okay mange tak.

    Men ved du om brunligt udflåd kan erstatte mens nogle gange ??
  • Indstillinger
    Som jeg skrev: Menstruation kan godt "drille" en gang i mellem.
Log in eller Registrér for at kommentere.