Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

blødninger fra skeden??

Redigeret 9 januar, 2010, 04:34 i Åben debat for kvinder
Hej. Jeg er en pige på 16 år, jeg har taget p-piller i lidt over 1 år, det sidste halve år har det været "Cilest".
Jeg fik for ca. 2 måneder siden konstateret klamydia, og fik en pillekur, det samme gjorde min kæreste. der gik et par uger før vi havde sex igen, og der var symptomerne også gået væk.
Nu har jeg så i omkring 1 måned haft pletblødninger, i starten troede jeg at det var fordi jeg havde glemt en p-pille, men nu har det været der længe nok. Det kommer aldrig ved samleje, men alle andre tidspunkter, og hver dag. Jeg er i tvivl om hvad det kan være, men min læge mener ikke at det er klamydia mere, og da jeg havde det, blødte jeg heller ikke.
Jeg har prøvet at tage en graviditetstest for en uge siden, og den viste negativ.
Er der andre der har prøwet noget lignende, eller har et bud på hvad det kan være?

Mange hilsner...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du er behandlet og erklæret fri for klamydia, så kan det jo ikke være det.

    Mit forslag til dig er, at du så prøver at holde en pause med de p-piller. Tag den pakke, du er i gang med færdig, og hold så pause et par måneder og se, om det ikke skulle hjælpe.

    De fleste kvinder tåler p-piller udmærket og har ingen problemer med dem - heller ikke med at blive gravide på et tidspunkt, men det er altså kun "de fleste" og ikke alle.

    Det kunne være en måde for din krop at fortælle dig, at den altså ikke er helt tilfreds med det hormontilskud, som p-piller jo er.

    For din egen skyld bør du lytte til din krop, prøv at holde en pause. Hvis dine pletblødninger stopper, er der noget der tyder på at lige præcis du kan høre til den lille gruppe, der ikke har så godt af p-piller.
    Du kan naturligvis efter en tid med normale menstruationer overveje at begynde på p-piller igen, måske så et andet mærke. Men - igen for din egen skyld, så lad dog kroppen holde en pause en gang i mellem.

    Du er meget ung - men læs alligevel lidt i debatterne om "snart gravid". Der vil du kunne læse om kvinder, der har store problemer, fordi de har taget p-piller gennem en del år, og nu har svært ved at blive gravide.

    Desværre er de fleste læger fuldstændig overbeviste om p-pillers ufejlbarlighed, og i og med at din læge har givet dig p-piller i en så ung alder, vil jeg regne med, at han/hun hører til den gruppe.

    Men - det er dit valg at passe godt på dig selv, der er ikke andre til det. Og - da du har haft klamydia så regner jeg med, at du - eller din kæreste - har haft skiftende partnere, så derfor er du også nødt til at passe ekstra godt på dig selv. Husk det kondom - altid.
Log in eller Registrér for at kommentere.