Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bihulebetændelse? Og hvad skal jeg gøre?

23. december blev jeg ret pludseligt voldsomt forkølet ovenpå en lang periode med et meget travlt arbejdsliv. Min næse løb konstant, med halvtykt gulligt snot. Jeg var øm i hovedet og havde ikke ret mange kræfter. Det fortsatte, men svingende frem og tilbage mellem let bedring og så tilbagefald.
29. december begyndte jeg at få trykken for panden, på en måde så jeg var i tvivl om hvorvidt jeg havde slået panden ind i noget eller hvad. Men det havde jeg altså ikke.. Det føles som om min pande er et blåt ømt mærke. Det er fortsat med at trykke meget i mit hovede. Når jeg får hovedet nedad tager trykket til. Fra 1 januar har jeg ikke længere haft snot i næsen, men trykket føles stærkere. Nu er det som en konatant hovedpine, hvor trykket godt kan flytte sig lidt rundt. Igår og idag har der været meget tryk i øjenhulerne også.
Igår var jeg hos min læge og fik taget en blodprøve som gav svar med det samme. Som jeg forstod det viste den at det ikke var en virus. Jeg fik besked på at gå hjem og holde øje med min temperatur, og så ringe hvis der var feber eller smerterne fortsatte.
Igennem hele forløbet har jeg følt jeg have feber, men har først målt min temperatur igår, og den er bare 37,5.
Jeg har idag købt en næsespray, Zymelin, efter at have læst om bihulebetændelse her på siden.
Jeg er efterhånden ved at føle mig desperat for at slippe af med den spænding i hovedet. Mine øjne gør ondt og det er ikke rart at spise ting der knaser det mindste, fordi det føles som meget voldsom lyd i hoved og ører.
Jeg har ikke fået pencillin eller andet.
Er der noget jeg kan gøre, noget jeg har overset, noget jeg skal være opmærksom på?

En lidt desperat hilsen fra Marianne

Kommentarer

  • Indstillinger
    det lyder ikke rart sådan som du har det
    den næsesprei --du har købt --er det en apoteket har anbefalet
    du skal koge lidt vand rigtig koge det ---hælde det i et fad----læne dig ind over ---samt dække hoved --og bakke til ---så du får et godt damp bad ----så du igen kan få gang i at næsen løber ----
    ellers stopper den til --og derfor får du så ondt
    du kan købe mentol vaseline --som du smører uden på huden ---i panden og på næsen samt kinderne under øjnene---også op i næsen----og så kan man købe natur pencelin hos matas ---tag sådan en kur----
    og ikke noget med at gå ud barhoved i denne kulde


    en god varm hue --ned over ører og panden---så vil jeg ønske dig god bedring
    damp bad sidder du over mindst et kvarter---ad gangen og gerne flere gange
  • Indstillinger
    Lav gerne kamillethe af tørrede kamilleblomster, og brug det på samme måde som anbefalet ved dampbad.
    Denne behandling fik jeg anbefalet af en hals-øre-næselæge. Jeg fik punkteret mine bihuler m. m.
Log in eller Registrér for at kommentere.