Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter fra navlen til endetarm

Hejsa
Jeg har på det senest fået nogle ret underlige men smertefulde symptomer. Det starter med en skærende smerte ved navlen og løber helt ned og ender et sted imellem tekstiklerne og endetarmen. Den forsviner ligeså hurtigt som den kom, men gør VIRKELIGT ondt de par sekunder det varer.
Jeg har været til scanning med både tekstikler, blære og nyrer, tyktarm, men alt sammen så fint ud, så er ved at være lidt frustreret over at årsagen ikke kan findes.
Har nogen erfaring med dette?
Mvh
Peter

Kommentarer

  • Indstillinger
    Heej.. :)
    Hørte engang om en, som vågnede op med meget slemme smerter i endetarmen, og ved hende var det kramper..
    Det kan dit måske også være.?

    Håber du finder ud af det..
  • Indstillinger
    Hej Peter

    Du er fysisk blevet undersøgt grundigt, så det kan altså udelukkes, at det handler om egentlig fysisk sygdom.

    Indenfor det alternative taler man om organlidelser og energilidelser. Når det ikke er en organlidelse, må det altså være en energilidelse. Energilidelser kan også være sådan noget som hovedpine, migræne, fibromyalgi, kronisk træthed og meget andet. Typisk lidelser som lægerne ikke kan finde nogen forklaring på og som ofte kan være utroligt smertefulde.
    Energimæssige lidelser handler bl.a. om, at der i nogle af kroppens energicentre eller energibaner er for meget energi, der så at sige ikke kan komme videre i systemet, hvorfor der kommer for lidt energi andre steder i kroppen. Altså en slags flaskehalseproblem der skaber en energimæssig ubalance.
    Den placering på kroppen, du beskriver, underbygger min formodning om, at det handler om en energimæssig lidelse.

    Det etablerede behandlingssystem kan ikke stille meget op med energilidelser - højst symptombehandle. Derimod er arbejde med energierne en integreret del af det alternative behandlingssystem. Afhængig af temperament er der forskellige behandlingsmetoder, der kan hjælpe til at få balance i energierne. Vil man have det mentale og følelsesmæssige med kan hypnose være effektivt. Ønsker man kun at arbejde med kroppen, kan man f.eks. prøve akkupunktur eller zoneterapi.

    P.S.: Energimæssige lidelser er ofte (måske altid?) psykisk betinget og derfor er det ikke sikkert, at ensidig fysisk behandling hjælper. Man kan også sagtens symptombehandle med alternative behandlingsmetoder. Krop og sind hænger mere sammen end mange tror og ofte er det nødvendigt at arbejde med begge dele for at egentlig helbredelse finder sted.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej Peter

    Jeg har også noget lignende. Jeg var til røntgen af tyktarmen. Der er sådan et "S" formede stykke af tarmen lige før endetarmen. Den så mega lang ud i forholdt til de billeder jeg har set i diverse bøger osv. Men der var ligesom et "knæk" på toppen af S-et sådan circa ved navlen. Jeg tror det er bare afføring der har det lidt svært ved at trænge igennem svinget. Jeg lægger mig ned på ryggen og masserer maven lidt, lægger mig på venstre side og når jeg er heldig at få lidt liv i tarmene og slå et par prutter, så gå det over - til næste gang. Men jeg ved ikke hvad det skyldes. Man snakker så meget om irritabel tyktarm, men det er et vidt begreb.

    Mvh Adam
Log in eller Registrér for at kommentere.