Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stærke smerter 4 dage efter blindtarms operation

Hej

Min gamle mor på 60 har lige væres indlagt i en uges tid på grund af en perforeret blindtarm, som havde spredt store bylder i hele mave regionen.

De første 2 dage efter operation mærkede hun ikke noget, men på 3. dag begyndte hendes operationssår at give mange smerter. I dag var disse smerter blevet værre, men lægerne sendte hende alligevel hjem.

Nu spørger jeg, er det normalt at man har ulidelige smerter nogle dage efter en blindtarmsoperation? Fordi hun siger, at det føles som om at hele maven brænder, plus at det gør meget ondt ved vandladning og afføring.
Vi kan ikke rigtig kontakte nogen læge, fordi de sagde jo, at der ikke var nogen grund til at beholde hende på sygehuset.

Jeg er desværre ikke så klog på dette område, men jeg troede at man kom sig ret hurtigt efter sådan en operation?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Da min datter havde haft blindtarmsbetændelse blev såret også ved med at give store smerter og det helede ikke særligt pænt. Efter få dage blev hun indlagt igen og det viste sig, at der var kommet bylder.
    Jeg kan naturligvis ikke vide det, men det lyder absolut som en mulighed, at din mor måske stadigt kan have en infektion. Især når hendes blindtarm nåede at springe.

    Da jeg selv (for mange år siden) fik fjernet blindtarmen havde jeg selvfølgeligt efterfølgende ondt i såret men slet ikke som min datter havde og det blev relativt hurtigt bedre. Men dengang var man også indlagt i 10-14 dage...

    Hvis jeg var Jer, ville jeg nok prøve at insistere på, at der bliver foretaget yderligere undersøgelser. Risikoen for flere byldedannelser er til stede vil jeg mene.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej Marc
    Jeg er enig med Helene, det er bare at stå fast på en ny undersøgelse og det skal IKKE vente.
    Håber det bedste for jer.
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.