Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vuggestuepest

Redigeret 27 januar, 2010, 14:15 i Små børn
Min datter på 1 1/2 år har stort set været syg lige siden et par uger før efterårsferien. Lungebetændelse, øjenbetændelse, fokølelse. mellemørebetændelse, mastoidit (en betændelse bag øret, der skal opereres)... Hun bliver syg lige så snart hun kommer i vugestue. Jeg holdt hende hjemme i december måned og der fejlede hun ikke en snus, men da hun kom i vuggestue igen efter nytår gik der nøjagtig 2 dage så løb hendes næse igen og på fjerde dagen var det blevet så meget at vi måtte holde hende hjemme.
Vi orker snart ikke mere. Vi får for lidt søvn, vi får ikke lavet noget på arbejdet (mine kolleger kan snart ikke kende mig mere så lidt jeg er der...) og jeg har snart ikke flere fridage jeg kan tage af. Er der ikke nogen der har et mirakelråd (eller måske bare et klap på skulderen :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sådan er det bare når ungerne bliver passet ude.
    Eneste trøst er vel at det går over med tiden - at barnet bliver mere modstandsdygtig over for div. vira.
    Sørg evt. for at give "7 pund skidt om året" - sagt på en anden måde: for meget pakken ind i vat og bomuld er ikke godt, så har de ikke noget at stå imod med!
  • Indstillinger
    Hej Zebra

    Jeg ved ik' om du kan overskue dette

    Men jeg har brugt dette da min ene datte blev passet i daginstitution.
    Hun var konstant syg og jeg klagede til min nu afdøde mor.
    Hun strikkede hurtigt to rib-undertrøjer i starten af noget garn med uld i, det ville tøsen ik' gå med så det blev lavet to i baby akrylgarn,dette blev hurtigt skiftet ud til almindelig akrylgarn og vups knap 8 dage nul snotnæse.
    Men de skal på hver dag, når de først er kommet på, ihvertfald til vi når maj måned.
    Kom bebs i undertøjet og den strikket uden på, men husk at få den i langebukserne.
    PS. Vore tre børnebørn er også iført disse undertrøjer, og det virker stadig

    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    prøv hjemmepleje-er ikke så mange børn.
  • Indstillinger
    Jeg kan huske min yngste, han hostede helt forfærdeligt og det blev ved. Jeg gav ham en ulden undertrøje uden på den af bomuld. Der gik ikke lang tid før hosten var væk.
    Min svigerdatter ville ikke rigtig tro på mig, da de fik samme problem, men valgte dog at prøve. Det gjorde underværker.
    De mere sarte børn bliver naturligvis lettere smittet, når der er flere samlet.
    Husk vitaminer. Det er også godt.
Log in eller Registrér for at kommentere.