Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp os med vores projekt om diabetes.

Redigeret 27 januar, 2010, 03:10 i Åben debat om diabetes
Hej(:
Vi er 2 piger på 15 år. Vi er i gang med at skrive et projekt om diabetes type 1. og derfor vil det være dejligt hvis nogen af ville skrive om jeres forhold til dette emne! og det ville glæde os hvis i ville svare på vores spørgsmål!
- Hvad er dit forhold til diabetes?
-Syntes du at samfundet gør nok for at forhindre at diabetes type 1 udvikler sig?
-Hvis du har et barn med diabetes, hvordan har det så påvirket dig og din familie?
Og hvis du har lyst til at fortælle nærmer, så kontakt os på kaja.nielsen@live.dk

Mange kærlige hilsner

Sanne Nielsen og Kaja Nielsen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Vores projekt er i næste uge, så hvis der der nogen der vil hjælpe os ville det være dejligt. hvis i gjorde det nu (:
  • Indstillinger
    - Hvad er dit forhold til diabetes?
    Mit forhold til Diabetes startede med at jeg kom sammen med en dejlig pige, hun ville helst skjule det da hun ikke synes hun er helt normal når man har diabetes.

    -Syntes du at samfundet gør nok for at forhindre at diabetes type 1 udvikler sig?
    Jeg synes godt at samfundet kan arbejde mere på det med diabetes, jeg synes også forskningen går meget langsomt. Der bliver dog heller ikke gjort nok for at forhindre det i at sprede sig.

    -Hvis du har et barn med diabetes, hvordan har det så påvirket dig og din familie?
    Jeg kan ikke helt svare på den her, men man kommer til at går og husker hende på at hun skal måle sig, men hun er ikke modtagelig for hjælp, da hun tror man jagter hende så det kan godt give lidt skænderier engang imellem.
  • Indstillinger
    Jeg vil foreslå jer at gå ind på diabetes foreningens hjemmeside, der står en masse information, som i måske kan bruge.

    For at svarer lidt på jeres spørgsmål. Så er mit forhold til Diabetes, at begge mine forældre har denne sygdom. Min mor har diabetes 1 og min far har diabetes 2.

    Samfundet kan vel altid gøre mere, også med hensyn til andre sygdomme. Men ja der burde helt sikkert gøres mere for folk med Diabetes. Fx. er der ikke mange ting man kan købe i butikkerne som er uden sukker. Det kunne de godt tænke lidt mere over. For folk som ikke må få sukker, der er det svært at finde på alternativer. Det er det i hvert fald hos os.

    Det sidste spørgsmål i stiller, er svært at svarer på. Det kommer også helt an på om sygdommen er stabiliseret. Nogen børn kan heldigvis i dag få en insulinpumpe. Det tror jeg gør en stor forskel, sådan at de få det insulin som de skal have.

    Men som jeg længere oppe, prøv at gå ind på Diabetes foreningenshjemmeside. Der kan det være der står en masse som i kan bruge.
  • Indstillinger
    Hej jer 2 der har svaret. (-:
    Mange tak for det, det var meget behjælpeligt :-)
    tunsing mange gange tak.
    mange taknemlige hilsner
    Kaja Nielsen & Sanne Nielsen.
Log in eller Registrér for at kommentere.