Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Erfaringer med bone bruise i fod

Redigeret 25 april, 2017, 11:13 i Fod- og knæskader
Hej

Jeg skriver for at høre, om der er nogle brugere af NetDoktor, som har erfaring med knogleødem/bone bruise i den bageste del af foden... Så vidt at jeg har forstået, er det en meget langsomthelende skade. Min læge siger at det kan tage 6-7 år, inden smerterne forsvinder helt... (i værste fald - man må da ikke håbe, at der skal gå så lang tid:))

Jeg har den variant, hvor der er risiko for, at senen springer. Vil meget gerne høre fra folk, som har oplevet/oplever dette på egen krop. Det vil være rart at kunne udveksle erfaringer med folk, som har prøvet det samme.


Mvh. Mette

Kommentarer

  • Hej mette

    Jeg har nogenlunde samme problem som dig.
    Jeg fik dog ikke noget at vide om at nogen sener kunne springe.
    Jeg har været til mr scanning osv. Som svar på den, sagde lægen på sygehuset at der var en god og en dårlig "nyhed". Jeg ikke skulle opereres, men de kunne ikke gøre noget for at hjælpe..
    I den forbindelse sagde han at der kunne et til to år, før jeg ikke kunne mærke noget til det mere. Men der er nu gået 8 mdr, og har ikke haft en forbedring i min fod de sidste 4 mdr, plus - minus.
    Jeg arbejder stadig ikke, da jeg er tømrer. Kan simpelthen ikke klare stiger, tag og tunge løft. Så er også meget interesseret i at høre noget mere om tidsperspektiv.!

    Hvordan fik du din skade?

    vh andreas
  • Min søn har fået bone bruise i anklen. Det har varet ca. 1 år nu, og der har ikke været nogen bedring i de sidste måneder.
    For nylig fik han foretaget en MR scanning, og fik efterfølgende den nedslående nyhed fra lægen, at tilstanden nok aldrig ville ændre sig.
    Da han har et job han er utrolig glad for, men samtidig ikke kan bestride fuldt ud med smerterne i sin fod overvejer han nu at tage en helt anden uddannelse der ikke kræver så megen fysisk aktivitet.

    Jeg håber at I - Mette og Adreas - gider skrive om der har været nogen bedringer i jeres tilstand. Det er jo på nuværende tidspunkt ca. halvandet år siden i skrev jeres indlæg.

    Andre er selvfølgelig også meget velkomne med kommentarer...
  • Hej jeg vil blot hører jer som har skrevet herinde om i fandt en løsning på jeres knogleødem? jeg lider selv af kraftig knogleødem i min hælbensknoglen. Jeg er nød til at gå med krykker...

    Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaring, og evt behandling?

    mvh Rene
  • Hej
    Jeg kunne også meget gerne tænke mig at høre, hvordan det går.
    Har selv fået konstateret bone bruise i ankel.
    Har haft det siden starten af 2015.
    Jeg arbejder som bager.
    Har i været ved nogle behandlere, som kan hjælpe ?
    Håber på svar.
    Rene er dit blevet bedre.

    Chris
  • kære alle jer med bone bruise
    For ca 4 år siden fik jeg efter mange undersøgelser og udelukkelse af bla knoglekræft , konstateret bone bruise i min højre ankelkno .
    Lægen jeg konsulterede dengang var læge Erik Kragh Petersen .
    Han ordinerede benskinnne med det samme, som hvis foden havde været brækket. Og på den måde blev min fod fuldstændig helbredt.
    Håber dette råd vil være til gavn for andre .
  • Hej Sanne9
    Er det muligt at komme til at snakke med dig.

    Chris
  • Hej

    min datter på 11 har fået bone bruise i knæet, efter fald fra hest. Hun har gået med skinne indtil MR vidste der ingen brud eller brusk var beskadiget. Lægen siger hun skal genoptage hendes normale hverdag. Men hendes knæ er mega hævet, og endnu mere når hun støtter på det, samt der kommer smerter.

    Den læge som i omtaler i tråden, er der nogen som har kontakt til ham?

  • Hej alle. Hvordan ser det ud i dag for jeres børn med skaden? Jeg er i marts 2019 bleven påkørt af bakkende bil og skubbet op i anden parkeret bil. Det sagde smæk i højre ben og jeg kunne ej støtte og meget stærke snerter. Kæmpede mig igennem de første 3 mdr og efter lidt bedre men da fysioterapeut 1/2 år efter sagde, betalt af ulykkeforsikring, nu skal du gøre alt det du plejer og fortælle mig hvad du ikke kan, anmode jeg om ny undersøgelse på privathospital denne gang af foden. Det viste sig at jeg har et 6*9mm hul op i knoglen, bone bruise og noget over mv. derefter pti skanning samme resultat. Budskabet var du kommer aldrig til hoppe eller løbe igen, eneste er vi kan opererer dig men risici for godt kan vi ikke sige eller hvor vi tager nogle masse fra. Hvis ikke går så ny kunstig ankel alternativ kunstig ankel om 10-15år. Derud over har jeg fået udfordring hofte, haleben og er meget ustabil der. Jeg har fundet ud af at massage, osteropat og recovery boot kan lindre smerterne, men hvis nogle har erfaring med hvad hjælper og muligheder for genoptræne et ben der har været i klemme høre jeg gerne om jeres erfaringer.

    det værste er at det med fod og hoften påvirker øvre ryg og nakken.

Log in eller Registrér for at kommentere.