Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Natural Thyroformula kan anbefales!

Min hustru har hele livet været på eltroxin. Har altid haft let til depression. Har været og er velreguleret i T3/T4. Div. symptomer er blevet meget kraftigere med kraftige brystspændinger/smerter, let til dyb depression, dårlig hukommelse/overblik osv. Vi var indtil for 1 mdr. siden bange for at hun tilsidst ikke kunne bestride sit job i hjemmeplejen, som kræver meget mht. stresshåndtering og overblik samt et godt helbred. Så prøvede vi at søge på nettet for alternativer og læse op på myxødem. Vi fandt et produkt på www.supersmart.com(ikke særlig tillidsvækkende navn) som hedder: "Natural Thyroformula" og skulle være en masse forskellige urter og vitaminer mm. som skulle hjælpe kroppen med at omdanne det fra eltroxin tilførte hormon til T3, T2, T1. Ifølge nogle amerikanske læger har T3 stor betydning for humøret(depression). Min hustru har nu taget 1 kapsel om morgenen og 1 om aftenen (sammen med hendes Eltroxin). Allerede efter de første dage kunne vi mærke en markant forskel! Både i reduktion af størrelsen af hendes bivirkninger og et bedre og mere stabilt humør. Idag ca. 1 måned efter hun startede, er hendes bivirkninger praktisk talt væk og hun kommer ikke i nærheden af at blive deprimeret, ligemeget hvor stor modgang hun møder på sin vej. Det har jeg ikke oplevet i de 15 år vi har boet sammen! Hun - vi - har med andre ord aldrig haft det bedre... Og nej vi får ikke provision fra supersmart.com - vi skulle bare have prøvet det for længe siden - suk...

Natural Thyroformula koster ca. 350,- tilsendt og indeholder 90 kapsler. Lise tager som skrevet tidligere 2 kapsler om dagen.

God bedring
Balthazar
«1

Kommentarer

• Det er da godt at det virker. Men umiddelbart ligner det bare en ganske almindelig vitaminpille/kosttilskud tilsat lidt flanoider, lignende produkter kan sagtens samles her i helsebutikker her i DK.
  • Tusind tak for oplysningen Baltharsar69

Desværre tåler jeg ikke mel, hvilket er et af hjælpestofferne. Men det kunne være interessant at undersøge muligheden for at finde lignende tilskud herhjemme, uden mel vel at mærke.

Dejligt at det har hjulpet din kone.

Mange venlige hilsner

Alicia
  • Det kan godt være indholdsstofferne i Natural Thyroformula ser meget alm. ud for nogen, men vi spiser vegetarisk&økologisk på trettende år og burde så nok have fået rigeligt af div. vitaminer og flanoider i kosten/kosttilskud(som vi også tager). Det har bare ikke fået bivirkningerne ved Eltroxin til at gå væk for min hustru... Så det er ikke bare det samme som lidt kosttilskud og flanoider, de her piller har vendt op og ned på vores liv - til et liv uden bivirkninger - for første gang i min hustrus liv. Nu kan en stresset og afsindig hård dag i hjemmeplejen næsten ikke mærkes på hende! Før skulle hun sove hele dagen indtil hun skulle på arb., med ondt i brystet og dårligt humør, kløende håndflader, ekstrem træthed osv. Nu står hun op sammen med børnene og er flyvende hele dagen, ja jeg kan sgu' næsten ikke følge med!

God bedring
    Steffen
  • Hej,
    Sikke en solstråle historie. Dejligt at høre! Døjede din kone også med svimmelhed? Jeg døjer meget med svimmelhed og ondt i brystet og uregelmæssig hjerterytme. Har en lidt kompliceret sygehistorie, men har ihvertfald altid været svimmel. Så det kunne jo være fantastisk hvis det kunne hjælpe på det.

Vh Annette
  • Der er jod i de piller og hvis man har Hashimotos har jeg læst at man ikke må få jod, men om det passer ved jeg jo ikke. vh Petra
  • Hej til Petra. Godt du skrev om, at der er jod i det foreslåede! Det er rigtigt, at DET må man ikke få hvis man har en stofskiftesygdom, der bliver reguleret med anden medicin.
    I tv igår, var der netop et produkt der blev tilbagekaldt, pga. jodindholdet, der ville ændre folks stofskifte. Det var en soyamælk fra udlandet.

Bortset fra stofskiftet, må man heller IKKE tage soyaprodukter, hvis man har nikkeleksem. DET vidste jeg ikke og døjede med håndeksem i flere år, da jeg fik fiskeoliepiller baseret på soya! Ak , ja, vi skal snart vide meget.

Venlig hilsen Ellenmarie
  • Øv må man virkelig ikke få Jod når man har Hashimoto. Jeg har ellers altid spist vitaminpiller med Jod i :S Det er vel lidt svært at undgå når det også bliver tilsat salten. Havde ellers lige bestilt dem og glædet mig :(
  • Jeg har netop fundet vitminpiller uden jod, og salt gør ikke så meget hvis du ikke har et overforbrug. vh Petra
  • hej til LAVTSTOFSKIFTE 1

Hvis du altid har spist vitaminpiller m jod og dit stofskifte ER reguleret-tror jeg da godt du kan fortsætte. Man skal bare ikke begynde at spise mere jod. Hvis du stopper med dem, kommer der måske kludder i dine tal -igen.
    Jeg har ledt efter vitaminpiller UDEN chrom, da jeg både har nikkel og chrom allergi. Hudlægen sagde jeg skulle tænke på vitaminpillerne ang. chromindtagelse!!! Det havde jeg da ikke tænkt på-ligeledes sko der var chromgarvede! Ja det er svært at være menneske. Berthelsen lavede gode vitaminer UDEN chrom, men det måtte han vist ikke, for nu er der igen tilsat chrom til hans multivitaminpille, så jeg må spise alle de forskellige ting hver for sig, for at undgå chrom.
    God aften til dig. Ellenmarie
  • Ellenmarie: Hvorfor lader du ikke bare være med at spise vitaminpiller? De fleste mennesker i Danmark behøver ikke tage vitaminpiller, fordi de får tilstrækkelig varieret kost.
Log in eller Registrér for at kommentere.