Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Influenza A???

Hej. Jeg er lidt i tvivl...

Jeg har de sidste par dage haft en tør plet i halsen, i morges vågnede jeg så op med hovedpine (uden feber), hoste og undt i halsen, siden da har jeg fået ondt i brystkassen omkring bronkierne især ved hoste. Det er ikke u-udholdelig smerte.

Er disse normale influenza symptomer eller bør jeg kontakte lægen?

Alle råd om hvad jeg skal gøre eller holde øje med er til hjælp.

Det skal nok lige siges at jeg også har asmatisk-støvallergi!
Er faktisk lidt flov over at skrive, da jeg ikke overhovedet ville være bekymret normalt, men alt denne influenza A snak man hører har vist gjort mig lidt nervøs!

Mvh Jonas

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan da godt forstå din bekymring, for mediedækningerne omkring den influenza har da været helt ude i ekstremerne mht til at skabe panik og totalt unødigt hysteri. Vi har influnzaepidemi sådan ca. hvert andet år i Danmark, og denne her vil jeg påstå er hverken værre eller bedre end de andre, der jævnligt florerer.

    Dog vil jeg som sådan ikke mene at de symptomer, du beskriver lyder som "normale" influenzasymptomer, men måske har lidt at gøre med din astma, som du vel i øvrigt har rimeligt styr på?

    Men - hvis du i øvrigt ikke føler dig syg, så tag dog et par dage, hvor du nusser lidt om dig selv; drik noget varmt, tag noget blødt tøj på, hyg dig med en god film eller noget, og så skal du naturligvis reagere, hvis du får det værre. Det har været - og er stadig - hundekoldt. Det kræver sin påklædning - og er den smuttet lidt, måske her i nytåret?

    For nærværende - og som du selv beskriver det? Se det lidt an et par dage.

    God bedring
  • Indstillinger
    Hej. Tak for svaret...

    Ja jeg har meget godt styr på astmaen, men bruger dog min medicin (Bricanyl) et par gange om ugen når, efter eller før jeg sover, da det er i forbindelse med støv at jeg tager medicin.

    Ingen hovedpine
    Meget milde led og muskel smærter
    Ingen/MEGET lidt feber
    Lidt snottet
    Ondt i halsen

    disse er mine symptomer og de har stået på i 2-3 dage så jeg regner med at det er i forbedring... Bronkierne er blevet lidt bedre idag!

    Igen, tak for dit svar
Log in eller Registrér for at kommentere.