Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

lyskeskade

Redigeret 15 marts, 2010, 15:26 i Sportsskader
hey, jeg er en dreng på 17 år der lider af en lyskeskade. jeg spiller fodbold hver dag på eliteniveau så jeg bliver utrolig stresset af at føle den smerte. smerten kommer når jeg vrider mine ben væk fra overkroppen f.eks på en stol med hjul. (højre lyske) desuden får jeg ondt i maven i højre side lige ved tyktarmen når jeg løber. jeg har været til fysioterapeut 6 gange men han har ikke kunne kurere det. der et bestemt punkt der hvor benet hæfter på kroppen (en sene) der gør rigtig ondt når jeg trykker på den. fysen siger at jeg formentlig har et skævt bækken? kan det være forklaringen og hvad gør man så? hvad kan jeg gøre og hvad syntes du det lyder som?
hilsen en der ik kan vente meget længere

Kommentarer

  • Indstillinger
    du kan jo blive RØNTGEN-FOTOGRAFERET---så du kan få styr på --om det er rigtigt at du har et skævt bækken---
    så du ikke skal arbejde ud fra nogle måske teorier---jeg kan ikke forstå hvorfor --fysiotere---peuten ikke har foreslået det ----du må til din læge og have en henvisning
  • Indstillinger
    kan et skævt bækken give smerte i lysken? og hvad gør man med et skævt bækken?
  • Indstillinger
    nu er jeg ikke læge --men kunne godt forestille mig at skævt bækken kunne indvirke på lysken--hvad kan man gøre ved skæv bækken vil jeg ikke give bud på ---men det er da godt at få styr på om det er rigtigt og så arbejde ud fra det ---der er noget der hedder kirupraktor ---de kunne måske have et bud på det ---du skal da ikke bare lade dig spidse af --det er dit liv og du er for ungt til alle de smerter
    --så gå bare i gang med at få det undersøgt til bunds ---

    der er noget med at man kan få nogle behandlinger betalt af sin syge sikring
    ved kirupraktor

    du er sports mand ----der er sports læger ---og sports klinikker --de må vel også have forstand på den slags---
  • Indstillinger
    her på netdoktor kan du slå op på --muskler og led
    der kan du læse om lyskeskader---fibersprængning---
  • Indstillinger
    Det kunne også være sportsbrok, under alle omstændigheder så få tjekket op på det.
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Jeg har selv haft samme problem, når jeg spiller badminton og har netop været hos en reumatolog som fortalte mig at mit ene ben var 2 cm kortere end det andet og dermed var mit bækken skævt, til det har jeg så fået nogle indlæg til at lægge i skoene og det skulle så rette op på min ryg og jeg skulle gerne blive smertefri, men det kan godt tage et par md siger han..
    Men så skulle mine smerter også forsvinde siger han... :-)
    Så det kunne måske være en ide at få det tjekket..
  • Indstillinger
    og hvordan har du det så nu? har lige fået tid hos en idræts klinik.
Log in eller Registrér for at kommentere.