Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt ved sammenleje

Redigeret 28 juli, 2010, 08:18 i Åben debat om sex
Hej, jeg er en pige på 18 år, jeg har en kæreste og vi har været sammen i ca 4 måneder. I starten af forholdet gjorde det lidt ondt i begyndelsen af sammenlejet, fordi jeg er ret stram og min kæreste er ret stor. Men efterhånden er det begyndt at gøre mere og mere ondt, og flere gange har vi været nød til at give op fordi jeg har haft så store smerter. Jeg kan godt blive våd, men det er som om min skede lukker sig sammen, hver gang han trækker sig lidt ud, og derfor bliver det ved med at gøre ondt under sammenlejet! Smerten er meget forskellig; nogen gange er det ét punkt der er ømt, andre gange føles det som om jeg har brændsår i hele min skede. Jeg kan mærke at jeg mister lysten til sex pga. tanken om, hvor ondt det gør. Jeg begynder nærmest at give op på forhånd.
Jeg har haft en del andre partnere før min nuværende kæreste, og der har ikke været ligne problemer før. Min nuværende kæreste har et meget stort lem, hvilket sikkert også gør at jeg har flere smerter. Jeg forstår bare ikke, hvorfor det bliver værre og værre.

Hilsen Sofie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mange fysiske smerter, skyldes noget psykisk. Så mit råd er at slappe helt af, og af frygt for at lyde lidt kliché agtigt, men snak om det. Snak om hvor det gør ondt, og hvad han evt. kan sige til dig af frække og/eller kærlige ting, for at gøre dig mere tændt, og glemme hvad jeg tror er nervøsitet for at det skal gøre ondt igen :)

    Håber det kan hjælpe.

    Lunde
  • Indstillinger
    Jeg er overbevist om at du lider af "vulvodyni" ligesom jeg selv. Slå det op her på nettet og sørg så for at komme til lægen hvis du kan genkende noget.

    Det skal siges at jeg selv har set 7 læger før jeg fik den rigtige diagnose, så medbring evt begrebet "vulvodyni" selv. Ikke alle læger og gynæokologer kender til fænomenet.

    Vh sce
  • Indstillinger
    Jeg tror også det er vulvodyni. Jeg er næsten blevet helbredt for det, så der er håb:-)
    arresødal privat hospital i frederiksværk er stedet hvor jeg blev behandlet. det var af knud damsgaard. de er meget søde derinde så synes du skulle skrive en mail eller ringe derind. en anden mulighed er birthe bonde, der har klinik på østerbro. hun er også ekstremt dygtig. der går jeg stadig. google begge steder, jeg lover de kan hjælpe dig, især birthe bonde:-)
Log in eller Registrér for at kommentere.