Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P piller

Redigeret 3 januar, 2010, 10:26 i Åben debat for kvinder
Jeg proevede at tage p piller i et kort stykke tid for nogle maaneder siden. Men synes ikke rigtig jeg ku taale dem, foelte det lidt som om jeg havde pms i ret stor grad, lidt depri og saadan. har andre haft det saadan ved at tage p piller?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg havde selv mange humør-svinginger, men ellers fint. P-piller indeholder mange bivirkninger som slet ikke står på pakken.

    Min veninde blev tyk af dem (fik væske i kroppen) hendes mave var kæmpe virkelig. Da hun holdt op igen, forsvandt den i løbet af en mdr, og hun tabte sig igen. Ret skræmmende faktisk.
  • Indstillinger
    De fleste kvinder tåler udmærket p-piller og har det fint med dem, men det er altså kun de fleste - ikke alle. En del kvinder får de bivirkninger, der beskrives og sikkert flere.

    Jeg synes, det er uhyre vigtigt at lytte til sin krops tydelige signaler, og hvis din krop fortæller dig, at det her ikke er godt for den, bør du lytte.

    Mange - men dog heldigvis ikke alle læger - mener jo at p-piller er fuldstændig harmløse. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, at det da ikke kan være helt risikofrit at tilføre en i øvrigt sund og rask ung krop hormoner; hormoner der vel at mærke skal forhindre en naturlig fertilitet.
  • Indstillinger
    for mig har det virket lige omvendt, ihvertfald for det meste.
    før havde jeg menstration ca. 2 gange hver måned, og jeg blev nød til at ligge mig syg mindst 2 gange under hver periode fordi jeg havde så ondt, og oven i det så var jeg bare så langt nede begrund af pms. men så begyndte jeg på p-pille og det satte det meste på plads, jeg har stadig pms men ikke i så voldsom en grad synes jeg ikke. så for mig var p-piller lykken!?
Log in eller Registrér for at kommentere.