Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Børneorm

Hej.
Jeg opdagede for et godt stykke tid siden, at jeg var blevet smittet med børneorm, hvorefter jeg læste om dette, og fandt ud af at det jo på ingen måde er farligt. Jeg har af flere grunde ikke søgt behandling endnu, og skriver her, fordi jeg håber at kunne få hjælp til at løse de "problemer", som står i vejen, så jeg kan komme af med det meget irriterende problem!

1. Jeg har været sammen med min kæreste i over 2 år - og er stort set helt sikker på at han selvfølgelig også har børneorm. Hvem, der smittede hvem, ved jeg ikke, og det kan vel også være lige meget. Mit problem er, at det ikke rigtig nytter noget, at jeg selv får en "kur", hvis han stadig har det, da den intime kontakt i et parforhold jo hverken er at undgå eller undvære.

MEN: Jeg aner ærlig talt ikke, hvordan jeg skal sige til ham, at han har børneorm?? Vi er ellers meget åbne om alting, men har bare så svært ved at formulere det.. og ja. Finder det vel også ret pinligt, når det kommer til stykket.

2. Skal lægen bruge en afføringsprøve for at diagnosticere - eller er beskrivelse godt nok?

3. Nogen, der ved, hvordan behandlingen foregår?

Håber der er nogen med gode råd og erfaring!

Godt nytår til jer alle
- Sunshine.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej
    du kan nøjes med at kontakte lægen telefonisk og beskrive symptomerne, så ved lægen godt at det drejer sig om børneorm. lægen kan sende recepten på apoteket og du kan blot købe medicinen. medicinen heddder vermox. det er en lille pakke. du skal tage 1 tbl hver 14. dag over 3 omgange, så det er ikke en svær behandling.
    mht til din partner så er der ingen grund til at være pinlig, du kan bare sige at du har snakket med lægen om de pågældende symptomer og fakta er at i begge skal i behandling for ikke at smitte hinanden på ny.
    held og lykke
  • Indstillinger
    Tusind tak for det hurtige svar og gode råd!
    Det hjælper meget at vide, hvordan det nogenlunde foregår.
Log in eller Registrér for at kommentere.