Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er 17 år og 10måneder og har ikke fået mens. endu..

Redigeret 29 december, 2009, 14:18 i PMS og menstruation
Hej
Jeg er 17 år og bliver 18 den 2. Marts. jeg har endu ikke fået menstruation og er begyndt at tænke på om jeg skal gøre noget ved det. Min mor fik det som 12-årig, og min lille søster som er 2 1/2 yngre end mig fik det da hun var 13-14. Min læge sagde at jeg skulle komme tilbage da jeg blev 17, som jeg så gjorde hvor hun sagde at jeg skulle komme tilbage når jeg blev 18. Da der kun er omk. 2 måneder til jeg bliver 18 er jeg begyndt at tænke på hvad hun så vil sige. Jeg har hørt at man kan tage nogle hormon piller sådan at jeg får det..Men samtidig, kan jeg se hvor et irriterende ting det er at have siden jeg kan se hvordan min søster og venner har det..Så alt i alt har jeg jo ikke lyst til at tage de piller som hun sikkert siger at jeg skal tage.. Jeg ville lige høre jeres mening omkring det. Jeg dyrker meget sport så jeg er nogenlunde sikker på at det er årsagen til at jeg ikke har det.

Mvh. Iben

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Iben
    For det første vil jeg gerne sige at jeg udemærket forstår at du gerne vil være foruden, nå du dyrker sport. Jeg fik selv mens da jeg var 11 og som elite danser var det et helvede.
    Dernæst vil jeg sige til dig at det er vigtigt at du bliver tjekket, der er jo en grund til at du ikke har fået mens og det bør undersøges. Der findes hormon sygdomme som uden behandling kan udvikle sig grimt.
    Så kommer der lidt personligt.
    Hvis du er sexsuelt aktiv og ikke beskytter dig kan du blive gravid, du ved jo ikke om du allerede har fået ægløsning.
    Mvh Christina
Log in eller Registrér for at kommentere.