Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

propranolol DAK

Redigeret 31 december, 2009, 09:19 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej
Er der nogen der har erfaring med propranolol?
Jeg har lavt stofskifte, men pga af overmedicering af euthyrox er mit stofskifte nu blevet for højt, TSH er nu 0.02.
Er der nogen af jer der har erfaring med at tage lidt propronolol, endtil den værste "storm" er drevet over med uro i kroppen og hjerteuro?
Hilsen Helle63

Kommentarer

• Hej . prøv at se under hjertebanken siden. Jeg mener Nimka har skrevet om det. Jeg får selv Zelo-Sok for det samme, men der kan jo også være bivirkninger ved beta blokkere. Du må nok prøve om du kan tåle dem.
    Mit stofskifte steg også på Euthyrox. Blev så sat ned-altfor meget-så nu er jeg på optrapning!! Ja, vi må prøve noget. Held og lykke med dit. KH.EM
  • Ja det virker ret godt. Jeg har dog bare et meget lavt blodtryk, hvor jeg bliver svimmel hvis jeg rejser mig hurtigt. Blodtrykket falder under Propranololbehandling, så det gik ikke for mig. Det kan også være et problem, hvis har tildens til hvide fingre. Så har du ikke det så prøv bare.
    Hilsen Sia
  • Og det kan give vægtøgning ,hvis man døjer med vægten i forvejen ,men med lavt BT skal man passe særdeles på -snak med din læge måske du skal ned i medicin det hjalp på min uro og hjerte banken og min T3 faldt fra 3,5 til 1.7 ved at gå 10 mikrogram liothyronin ned på 14 dage og min endo havde talt med mig om beta blokker,men jeg slap...
    Godt nytår
    Kirsten
  • Tusind tak for jeres besvarelser, jeg vil nu prøve at tage nogle propranolol. Jeg vil starte med 5 mg. nogle gange om dagen, mon det er for mange? jeg regner med at det kun bliver indtil kroppen ikke er så "hurtig" mere.
    Jeg skal tl lægen på mandag, så må vi se om de 100 mg euthyrox jeg er blevet sat ned med har hjulpet.
    Det der er så træls ved den her sygdom, er at man ikke kan mærke ændreinger med det samme, men at det tager tid og lige pludselig kan man mærke alle de trælse symptomer.
    Rigtig godt nytår til jer alle. Vi må håbe at næste år bliver et godt år.
    Hilsen Helle
  • Hej Helle
    Jeg har taget Propanolol efter behov i flere år. Dog er det meget sjældent at jeg tager mere end 5mg daglig.
    Jeg får let bivirkninger og passer meget på ikke at tage mere end nødvendig.
    Start forsigtig og se hvordan kroppen reagerer : )
    KH LH
Log in eller Registrér for at kommentere.