Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

DOCERING

Jeg har været i behandling for forhøjet stofskifte siden oktober
2008 jeg har i perioden også haft for lavt stofskifte. jeg har det sidste halve
år fået 100micg eutirox og 20mg thycapzol mine tal var tsh 1,19 t3 1,
46
t4 108 men jeg havde ledsmerter og muskelsmerter. jeg spurgte endokkrinologen om jeg skulle blive ved med at have så mange piller.
han forelog at jeg skulle have 10 mg thycapzol og ingen eutirox
det er 14 dage siden og jeg har det forfærdeligt, min læge ved ikke meget om stofskifte. er der nogen der kan svare mig på vor længe det kan--vare
er det ikke en stor-doseings ændring jeg håber der nogen der kan svare mig
det vil jeg blive meget glad for jeg kan oplyse jeg er en mand på 73
mange hilsner til jer alle og håber i vil få det godt. jeg skal først til
mange hilsner jørgen indokrinolog til marts

Kommentarer

• Hej Jamen4
    Jeg kan sørme godt forstå du har det skidt. Reduceringen i Eltroxin er sket ALT FOR HURTIG. 100 mcg Eltroxin daglig er meget at fjerne på engang. Du oplever en rutchetur der er SÅ UBEHAGELIG - der sker så mange ting i kroppen - både fysisk og mental. Stofskiftet påvirker bare begge dele.
    Dine muskelsmerter vil jeg måske tilskrive Thycapzol.
    Der er mange stofskifte patienter (forhøjet stofskifte ) der kan undvære alt medicin efter de har været i behandling et par år. Det er normatl at man prøver at fjerne medicinen og så se hvad der sker.
    Det er meget forskellig hvordan læger behandler stofskifte problemer. Nogle trapper petienterne langsom ud af medicinen og andre fjerner det hele i løbet af få uger. Under alle omstændigheder skal du få taget blodårøver igen. Man kan da kke fjerne alt Eutirox uden at reducere Thycapzolen også. Så bliver resultatet jo et MEGET lavt stofskifte. Skynd dig at få taget ekstra blodprøver og se hvordan tallene er på nuværende tidspunkt.
    Kh LH
Log in eller Registrér for at kommentere.