Liothyronin
Jeg skal til at tage Liothyronin, men er meget i tvivl om, hvordan og hvorledes.
Jeg plejer at få 75 mkg. Levaxin dgl., men nu skal Levaxin nedsættes til 50 mkg. dgl. og jeg skal supplere med 20 mkg. Liothyronin. Jeg har i forvejen meget hjertebanken og virkelig mange ekstraslag og i det hele taget uregelmæssig hjerterytme, så jeg er lidt bange for at starte ud med så høj en dosis Liothyronin.
Jeg vil være superglad og taknemmelig, hvis nogen af Jer, der har erfaring med Liothyronin kunne lære lidt fra Jer og fortælle mig om Jeres erfaringer. Hvor lidt vil I anbefale mig at lægge ud med, hvilke bivirkninger skal jeg forvente, hvor hurtigt kan man mærke en forbedring i sit velbefindenede osv. På forhånd mange tak!
Pjevs
Jeg plejer at få 75 mkg. Levaxin dgl., men nu skal Levaxin nedsættes til 50 mkg. dgl. og jeg skal supplere med 20 mkg. Liothyronin. Jeg har i forvejen meget hjertebanken og virkelig mange ekstraslag og i det hele taget uregelmæssig hjerterytme, så jeg er lidt bange for at starte ud med så høj en dosis Liothyronin.
Jeg vil være superglad og taknemmelig, hvis nogen af Jer, der har erfaring med Liothyronin kunne lære lidt fra Jer og fortælle mig om Jeres erfaringer. Hvor lidt vil I anbefale mig at lægge ud med, hvilke bivirkninger skal jeg forvente, hvor hurtigt kan man mærke en forbedring i sit velbefindenede osv. På forhånd mange tak!
Pjevs
Kommentarer
Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men jeg vil meget gerne vide hvorfor du skal til at tage Liothyronin?
Mit T3 steg ret hurtigt og nu skulle det ned da hjertet pumper for hurtigt med så højt stofskifte og jeg havde en hvile puls på 96 -mit T3 var i beg af dec på 3.5 efter 14 dage på 30 er det halveret 1.7 og min hjerte har fundet mere ro
Hvis du ikke er blevet rigtig rask -lidt depri vil Liothyronin hjælpe -Jeg fik det rigtig godt efter få dage -der er en ½ tid på 12 timer
Når jeg har taget Lio 40 mikro om aftenen har jeg ku mærke ca 1-1½ time efter kraftig hjerte banken 15 min ,det går over ,er ikke farligt, men ubehageligt selvfølgelig ,men jeg vænnede mig til det og tog det så jeg ikke vågnede op med hjerte banken -På 20 +10 mærker jeg ingenting
Jeg ønsker dig held og lykke ,min læge endokrinolog sagde aften er bedst optagelse i kroppen ,men har du det bedre med at tage det morgen så gør det -du kan jo starte med 10 mikrogram en uge og så tage 20 hvis du er nervøs
Held og lykke og skriv tilbage hvordan det går
Mange hilsener
Kirsten
Jeg vil meget gerne i kontakt med dig, og snakke lidt om ekstrasystoler kontra højt lavt stofskifte.
Er det muligt ?
Mvh
Mikkel