Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ar der kløer :s

Redigeret 28 december, 2009, 16:16 i Selvskade
Jeg har igennem 3 år haft skåret i mig selv sådan on-off, det har selvfølgelig givet ar, men de er heldigvis blevet rigtigt pæne, det er ikke noget man sådan lige lægger mærke til medmindre at man ved at de er der, men problemet er lidt at de til tider kløer helt vildt, og når jeg så kløer igen så begynder det nogle gange at svide..
egentligt så vil jeg bare gerne vide om der er nogen herinde der kan svare mig på hvorfor, altså jeg ved godt at sår og sådan kan klø når de heler, men her taler vi jo om at de er helede og bare er ar, og evt. også nogen der kan svare mig på hvad man kan gøre ved det, hvis der overhovedet er noget at gøre, for det er altså virkeligt ved at være godt irriterende..

Mvh. SquashLightQueen91

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har samme problem. Det er virkelig belastende! Jeg ved ikke, hvorfor det klør, men det er vist ret "normalt".

    Jeg har endnu ikke selv prøvet det, men jeg har hørt at creme med vitamin E skulle hjælpe at smøre på. Det burde desuden også hjælpe med at gøre dem endnu mindre synlige.
  • Indstillinger
    ja jeg har også en fornemmelse af at det er meget normalt at de klør, men alle dem som jeg har spurgt om hvorfor det egentligt er sådan har ikke kunnet give mig noget der nærmede sig et svar. :s
  • Indstillinger
    jeg har også nogle ar som er omkring 4-5 år som klør engang imellem, men har også ar som er 13-14 år som ikke klør, så kan være det går væk efter nogle år. det har dett gjort ved mig, så måske det alligevel er den sidste del af helingsprocessen? jeg ved det ikke.
    når det klør plejer jeg bare at smørre alm fugtighedscreme (lukusudgaven fra matas serien) på og lader det tørre, og så ellers tænker på noget andet, så hjælper det :)
  • Indstillinger
    når det klør --så prøv at bruge dit eget spyt ---tag lidt på fingeren og gnid det let ind --det kan du gøre lige så tit det skal være ---og du har det altid ved hånden
Log in eller Registrér for at kommentere.