Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Colonterapi og øko.tilskud?

Redigeret 3 januar, 2010, 12:59 i Alternativ behandling
Hej kære netdoktor medlem£@3

ER der nogen der ved, om jeg bede min læge om at henvise mig til en colonterapiklinik/tarmskylningsklinik og får øko. tilskud til det?

Det er efterhånden 5år, hvor jeg har døjet med mave smerter, forstoppelse, fordøjelsesbesvær lactoseintolorance og meget mere

har også fået laver kikkertundersøgelse osv. men de kan bare ikke finde ud af, hvad jeg fejler.


Mon ikke jeg har ret at få sådan en behandling og måske ret ail at få en CT- skanding ag HELE maven? synes ikke rigtig min læge gider høre efter når jeg nævner det med CT- skandingen.

Jeg siger tak på forhånd.

God aften

Kommentarer

  • Indstillinger
    COLON-TERAPI -OG TARMSKYLNING ---TROR JEG IKKE DU KAN FÅ HENVISNING TIL--DET HØRER MERE UNDER ALTERNATIV BEHANDLING---SÅ DET MÅ DU SELV BETALE
    JEG VED IKKE OM MAN SELV KAN FORLANGE SKANNING---
    MEN DU KAN JO GODT GØRE NOGET SELV --FOR AT FÅ RENSET DIN TARM

    MAN KAN KØBE UDRENSNINGS PILLER PÅ ---DRIK GODT MED VAND OG SPIS GROV KOST
  • Indstillinger
    GÅ IND PÅ GOOGLE---SLÅOP UNDER ---COLON KLINIKKEN
  • Indstillinger
    Hej awoman

    Jeg havde ligesom Solo den opfattelse, at tarmskylning hørte ind under alternativ behandling. Under alle omstændigheder har jeg hørt læger tale meget kritisk om tarmskylning. Men jeg prøvede at se, om der skulle være noget om tarmskylning her på Netdoktor. Det var der, og det fremgår, at en tarmskylning faktisk godt kan foregå på et hospital:

    http://www.netdoktor.dk/centre/mave/tarmskylning.htm

    Men jeg kan ikke forestille mig, at man kan få foretaget en tarmskylning på et hospital, blot fordi man beder om det. Hvad angår en CT-skanning har jeg ingen anelse om, hvad der skal til, for at den undersøgelse er relevant.

    Jeg synes, at det er besynderligt så mange, der har vrøvl med maven uden at kunne få hjælp. I den seneste tid har der været mange, der har skrevet om det her på Netdoktor. Det er, som om lægerne ikke rigtig har forstand på disse problemer. I den situation kan jeg ikke se andet, end at man må prøve sig frem, f.eks. med en tarmskylning. Jeg har en veninde, der har prøvet det, og hun er bestemt ikke velhavende. Hun sagde, at det hjalp hende, men jeg ved jo ikke, om dine og hendes problemer er de samme.

    Selvfølgelig kan det være svært at finde pengene, hvis man har et presset budget. Det kender jeg alt til. I perioder, hvor jeg har brugt mange penge på mit helbred, har jeg klaret udgifterne ved at købe tøj i genbrugsbutikker, og jeg har brugt produkter fra naturen i madlavningen (bær, nedfaldsfrugt, svampe). Men jeg kan godt se, at der ikke er så mange muligheder for at finde mad i naturen i disse dage ;o)

    Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at føre dagbog i et forsøg på at finde ud af, hvad årsagen til problemerne er. Hvis man hver dag skriver op, hvordan man har det, og også skriver noget om, hvad man har spist, kan det måske lykkes at finde en sammenhæng. Du kan også prøve at udelukke et bestemt fødemiddel, som du har mistanke til, i en periode, og se om det hjælper.

    God bedring og mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg siger tak for jeres hjælp.

    Kamilladamen, tak for din hjælp og jo har netop gjort som du siger, jeg har været på glutenfri og lactosefri kost i ca. 1 år og det har hjulpet endel, men dog ikke nok, her på det sidste er jeg også begyndt at mistænkke sukkerholdige produkter, tror faktisk jeg har fået diabetes 2. men nu må se.

    Du har ret, jeg har læst så meget på nettet ang. problemer med maven, har faktisk tænkt mig at lave min egen hjemmeside, så kan jeg og så mine gode råde vidrer til andre.

    Men tak igen
    bedste hilsner
Log in eller Registrér for at kommentere.