Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vægttab for vegetarer

Hej alle

Jeg har overvejet at starte et forløb hos DDV op til januar, men mit "problem" ligger i, at jeg er vegetar.
Jeg har talt med en DDV-konsulent om dette, og hun mener ikke jeg vil få det fulde af forløbet, da jeg ikke spiser kød, som skal til for at få forbrændingen op osv.
Jeg skriver fordi jeg har et brændende ønske om at tage mig ca. 15 kg. og bevare vægten og holde kostomlægning.
Og at spise kød, inkl. fisk er udelukket.
Er der nogle af jer der kender til kostomlægningsprogrammer særligt udarbejdet til vegetar/veganer-kost?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har kun forstand på rå-veganisme, og du er velkommen til at kigge på rawfooddenmark.ning.com hvis det skulle have din interesse. Men ellers er jeg sikker på der er nogle søde vegetarer eller veganere som kan hjælpe.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har ikke selv erfaring med DDV, men jeg har fundet et link til en debat med folk i en lignende situation; http://www.vaegtkonsulenterne.dk/pages/ ... uid=252555

    Men har svært ved at se hvorfor det skulle have så stor en negativ effekt på forløbet at du ikke indtager kød - inklusiv fisk :)

    Hakket oksekød (med lavt fedtindhold) f.eks indeholder kun ca 20g protein pr. 100g. ( http://www.foodcomp.dk ).

    Så her vil jeg tro at du nemt kan erstatte kødet med f.eks røde linser der indeholder 27g / 100g.

    Linser indeholder jo så derudover 52g tilgængelig kulhydrat, så derfor bør du evt. skære ned på det der ellers ville være den primære kulhydrat-kilde i måltidet :)

    (og linser indeholder som ekstra ekstra bonus nærmest intet fedt.)

    - Så mit endelige råd vil være at du følger den udleverede kostplan, men erstatter kødet med vegetabilske proteinkilder (og samtidig tager højde for at disse samtidig ofte er rige på kulhydrater).

    I så fald er jeg sikker på at du vil opnå gode resultater, og samtidig vil din indsats også glæde miljøet - og dermed os alle sammen :)

    Har du spørgsmål til vegetarisk levevis kan du altid finde svar på http://www.vegetarkontakt.dk

    Held og lykke!

    Mvh
    Rasmus121/VIGO
  • Indstillinger
    Kære Muller :-)

    Hvis du vil smide hele 15 kg., vil en kostomlægning i sig selv ikke føre dig dertil. Du må simpelthen også i gang med at dyrke motion, hvis du har en fysik, der er til det.

    Hvis du er meget overvægtig, er det en rigtig god idé at starte med gåture og svømmeture, da du med din vægt ikke skal overbelaste din krop.

    Jeg vil ikke give mig i kast med en masse "bla bla" om, hvorfor du er nødt til også at motionere, for der er jo en mulighed for, at du allerede har det i tankerne ;-) Men rigtig god fornøjelse og held og lykke.
  • Indstillinger
    Ønsker du at tabe 15 kg, må du max spise 1500 kcal dagligt !
    Desuden skal du dyrke motion i et fitnesscenter.
    Hvad der giver hurtigst vægttab er spinning på cykel. Romaskine og løbebånd.
    Samt styrkeinstrumenter. På 12 uger har jeg tabt 14 kg og jeg fortsætter til april, hvor jeg regner med et samlet tab på ca 22-25 kg, hvilket jeg er tilfreds med. Derefter træning 1 time dagligt og ikke 4-5 timer som nu.
    Du skal have en indkøbsguide eks.
    hvedebrød kostfibre mindst 8 g og fedt højst 5 g (alle mål er pr. 100 gram)
    rugbrød kostfibre 8 g og fedt 8 g (mindst og højst som i linie 1)
    knækbrød kostfibre mindst 15g fedt 8 g
    morgenmadsprodukter kostfibre mindst 8 g fedt højst 10 g
    mælk fedt højst 0,5g surmælksprodukter højst 1,5g
    ost 30+ fedt højst 17g
    færdigretter, frosne osv. højst 5g
    dressinger osv højst 5g
    spar på sukker mænd højst 65g og kvinder højst 50g daglig.
    Spis mindst 600g grøntsager og drik 3-5 liter postevand dagligt.
    God fornøjelse
Log in eller Registrér for at kommentere.