Hjem Sind og psyke Incest og seksuelt misbrug

Gratis psykolog

Jeg sendte en ansøgning i foråret til Servicestyrelsens udsatteenhed. Jeg kom igennem første vurdering og skulle så have en tlf.interview med en meget sød dame, der hed Tulle. Hun mente derefter, at jeg var selvskreven til at blive godkendt. Jeg fik visiteret foreløbigt 11 gratis sessioner hos en psykolog.

Tulle fandt frem til her i min by, som havde rigtig gode anbefalinger og som er vant til at arbejde med incestofre. Jeg har lige været til min første samtale, og det gik rigtig godt - jeg glæder mig til at komme derned igen.

Jeg har for 6 år siden gået hos en terapeut, som jeg havde stor glæde af. Jeg har i flere år gerne villet igang igen, men har ikke kunnet finde pengene til det. Jeg ved jo af erfaring, at det ikke er nok med et par gange.

Det er den bedste juegave, jeg har fået nogen sinde - og jeg vil bestemt anbefale andre herinde til at prøve at ansøge, hvis de mener at kunne få glæde af en psykolog. Det var faktisk herinde, jeg læste om det i sin tid.

Rigtig god jul til jer alle.

Kommentarer

  • Kære Molly

    Det er vel nok godt at du har fået denne gave, i form af psykologhjælp. :) Og tak for at du deler det med os andre.

    Psykologordningen var så stor en succes at Servicestyrelsen ikke kunne følge med og måtte stoppe strømmen af ansøgninger i august måned, men fra den 1. januar 2010 kan man søge igen. Se mere på: http://www.servicestyrelsen.dk/wm147632, hvor man også finder ansøgningsskemaet.

    Jeg ved ikke om det er rigtigt, men rygtet siger at der er kun begrænsede midler til psykologordningen i 2010. I al fald kan jeg godt forestille mig at de lukker for ordningen igen på et tidspunkt ligesom i 2009. Derfor er det en god idé at søge så snart man er klar og måske hellere for tidligt end for sent. For når man først er visiteret kan man godt gå igang med terapien også efter ordningen lukker for ansøgninger.

    Mange hilsner
    Menneskebarnet
  • Skønt begge to.

    Jeg er allerede i fuldt gang med at udfylde min ansøgning.

    Tak for tippet
Log in eller Registrér for at kommentere.