Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Levaxin bivirkninger

Nu har jeg i næsten tre måneder taget Levaxin efter skiftet fra ny Eltroxin men i mellemtiden har jeg fået ondt i leddene især skulder- og håndleddet.

Jeg regner med at det er en bivirkning af Levaxin da jeg ikke har haft problemer med det før.

Som jeg kan se i indlæggene så er der mange glad for Euthyrox men på riget får man kun Levaxin desværre.

Hvad gør man? Jeg har mest lyst til helt at stoppe med pillerne men det er desværre ingen løsning.
«1

Kommentarer

  • Grundet formodede bivirkninger af eltroxin, startede jeg på levaxin for 5 måneder siden. Alle de symptomer, jeg havde, er nu væk, - men ikke mine hævede og smertende underben, ømme akillessener og smerter under fødderne efter at have siddet stille.
    Da jeg for længe siden spurgte endokrinologen, om disse gener kunne have med eltroxin/ stofskiftet at gøre, svarede han ja, - og at det kunne tage meget lang tid, før det forsvandt.
    Jeg går til en fysioterapeut, som siger, at det skyldes ophobninger af affaldsstoffer, som ikke kan komme væk. Jeg får dagligt ½ times hård massage, og har gjort det i 2 måneder nu. det har hjulpet meget på hævelserne, men smerterne er de samme.
    Jeg har været tålmodig, synes jeg. jeg har en ny tid i februar, og hvis det til den tid er det samme, vil jeg bede om at komme på euthyrox, selvom de på mit sygehus også bruger levaxin. Endokrinologen sagde, at man har delt det op på de forskellige sygehuse, for at få mest mulig erfaring med præparaterne, - og at man skal være på et præparat i mindst 3 måneder, før man kan begynde at bedømme virkningen.
    Jeg ville gerne høre om der er andre der kender til de gener, jeg har beskrevet, - og om hvordan man får has på dem ?
    Det du beskriver, Solskin, er da lidt i den samme boldgade synes jeg , - det er da i altfald noget med bevægeapparatet?

    mange hilsner jane
  • Hej Jane

    Er det korrekt forstået at man så er prøveklud i det pågældende geografiske område og er man heldig så passer geografien og medicinen sammen og er man uheldig så er det modsatte tilfældet????
    Det er simpelthen forkasteligt!!!

    jeg har været på Eltroxin siden 2000 og også haft mange problemer med ny Eltroxin - jeg tager nu L-Thyroxin Henning - de fåes i Tyskland og er et godt produkt som har været på markedet i mange mange år. Jeg har det rigtig godt igen efter skiftet ligesom med gl. Eltroxin. Det gik meget hurtigt med at få det ok igen.
  • Min søster som bor i udlandet har fået Thyroxin i mange år og aldrig haft problemer. Hvorfor er der monopol i Danmark på Eltroxin? Der burde være større udvald når der nu er så mange bivirkninger.
    Hvordan fik du din læge til at udskrive Thyroxin til dig?
  • Jeg undrer mig også at man i et land som Danmark er "gift" med ET præperat. Læste et eller andet sted at vi er 100.000 som bruger Eltroxin.
    Der er jkke de store penge at tjene. Det koster at markedsføre....målgruppen er ikke ret stor...
    MEN derfor bør der alligevel være noget at vælge i mellem og det må der sørges for fra anden side.
    Der findes andre præperater end Euthyrox, Levaxin og Eltroxin som omtales meget her på siderne.
  • Jeg kan "kun" tilslutte mig jeres undren over mangel på alternativer!
    Jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre, om der er nogle af jer, som bliver "behandlet" på hospitaler, som er blevet tilbudt Euthyrox.
    Jeg tror det desværre ikke.
    Hilsen til jer alle!
    Inge
  • Jeg sagde det som det var at jeg havde det mega dårligt med ny Eltroxin og at jeg ville gerne have noget af de naturlige produkter som Armour eller Westroid. Dem kendte de slet ikke til men de kendte Euthyrox og ville jeg have det kunne jeg få det. og det fik jeg så første gang jeg var på sygehuset. vh Petra
  • Vil bare lige sige at når Euthyrox kommer på markedet fra 28. december, ja så kan alle læger (også jeres alm. "huslæge") skrive recept på Euthyrox, så skulle det være muligt for alle at prøve dem. Husk at der skal reguleres dosis formentligt fra starten. Er selv endt med en reduktion på 37½ mikrogram om ugen (får nu 762½ mikrogram om ugen). Har fået Euthyrox i 4½ måned, og det er meget bedre end Ny Eltroxin - meget! Men jeg har bare lige været over en overdosering, som virkede ret kraftig på mig, da det skete hurtigt. Nu efter nogle reguleringer i dosis, ja, så går det bedre. Ny Eltroxin er ude af kroppen - Euthyrox er en julegave til alle, som ikke tåler Ny Eltroxin!
  • Hejsa
    vil bare lige sige, at jeg også uden problem fik recept og udleveringstilladelse på Herlev hospital, på Euthyrox ... har været i behandling siden sensommer og får stadig reguleret dosis.
    Jeg har det rigtig godt med Euthyrox .. men har stadig mange muskelsmerter, - sikkert rester fra Eltroxinen.
    Så jeg er optimistisk og glæder mig til blodprøver i februar.

    Pas godt på jer
    Hilsen
    Kathrine
  • Hej

    Jeg har Graves og diabetes2 og efter at have afprøvet Euthyrox, som jeg ikke kunne tåle, har jeg prøvet Levaxin og det gik helt galt.

    Mit blodsukker gik amok og til sidst var det 15-20 og jeg tog ekstra insulin mange gange om dagen, men min hud var pæn og jeg var ikke så oppustet i maven. Havde dog stadig reflux og spiserøret sved. Muskelsmerter var minimale. Humøret dalede og jeg var meget træt.

    Nu er jeg nødt til at tage ny Eltroxin for at holde blodsukkeret nede, men de giver mig alle bivirkningerne. Mine tarme skreg højlydt da jeg tog den første Eltroxin igen.

    Jeg vil prøve L-thyroxin fra Henning, hvis jeg kan finde dem på nettet.

    Det er ved at være rigtig træls det her.

    Vendel53
  • Kort om mig: December 2008 fandt lægerne ud efter flere undersøgelser at jeg havde for lavt stofskifte. Dengang blev jeg startet op på eltroxin (ny eltroxin) (100 mg). Jeg spurgte hvor længe der ville gå inden jeg blev "rask" jamen en små 2 - 3 mdr svarede han.

    Da jeg i sommeren (maj/juni) 2009 stadigvæk hverken var stabil eller havde fået det bedre kom jeg først og fremmest på smertestillende fra lægen (den alm) det hjalp undertiden ikke og så læste jeg selv på på eltroxin og fandt ud af at alle de smerter jeg følte/havde skyldtes en masse bivirkninger og derfor bad jeg min bøn ved lægen (sygehuset) til et af mine kontrol og kom derefter på levaxin.

    Indtil idag har jeg været på levaxin og gået til kontrol på sygehuset hver 2 mdr og blodprøve hver mdr. Min sidste blodprøve viste at nu er jeg endelig stabil men mine smerter er ikke væk og jeg tager stadigvæk alle de piller smertestillende jeg blev sat på i sommeren (maj/juni).

    Mine smerter omfatter: Ondt i håndled og skuldre, ømme ben/lægge, ondt i knæene, rindende øjne, træt som en i pokker, trykken for hovedet, glemmer ting, svært ved at fokusere, meget følsesmæssig op og ned (græder over ingenting). Det er selvfølgelig ikke konstant det kommer og går og alt efter hvor aktiv jeg er.

    et lille eks. på manglende hukommelse: at jeg sidder en aften spørger min mand og han gider hente min pillebox da jeg har ondt i mine ben, så kigger kan på mig og siger jamen jeg har hentet den og du har også taget pillerne!

    Udover det så har jeg meget vand i benen og får 2 piller for at fjerne det gør det også men det kræver at jeg ikke laver for meget (bevæger mig)

    Jeg har idag fået ny medicin da min recept var udløbet og jeg i samråd med lægen (min alm) blev enige om at prøve om jeg kunne tåle Euthyrox så ud fra det jeg lige har læst her så glæder jeg mig til at prøve det og håber at jeg snart kan få en "normal" tilværelse.

    Når i tæller hvor meget i får om ugen er det så migrogramne i taler for jeg spiser 7*200 og 2*50 om ugen så det må blive 1500 om ugen er det korrekt?

    Til 1SOLSKIN: vil ikke råde dig til at stoppe med medicinen det bliver bare værrre men gå til din læge sig hvordan du har det og sig at DU VIL have en anden medicin da du ikke kan holde det andet ud.

    Jeg hader selv den kamp her som vi har hver dag men igen hvis du ikke selv kæmper er der ingen der kæmper for dig og i sidste ende er det kun dig og dine omgivelser det går ud over idet man stopper med at kæmpe!!

    Med venlig hilsen
    Que

    ps. beklager eventuelle stavefejl eller mangler tihi :D
Log in eller Registrér for at kommentere.