Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

nakke og ryg smerter

Redigeret 22 december, 2009, 12:45 i Rygsmerter
hey. håber der er nogen der har erfaringer med dette.
jeg er 25 år og arbejder til dagligt som mekaniker.

for ca. 3 år siden begyndte jeg at få ondt i nakken. (lidt ovre i højre side af nakken) det kom og gik sådan fra dag til dag og nogle gange var det væk i lang tid også var det der igen.

efter 1 år gik jeg til lægen og han sendte mig til fysioterapeut hvor jeg fik nogle behandlinger og øvelser jeg skulle lave. i den periode fik jeg også smerter i ryggen sådan on/off.

begge dele har jeg nu både nakke og ryg og skulderblad dog er dett i højre side alle steder syntes jeg. min højre arm og fingre er det sidste halve år begyndt at stikke og prikke meget.
det er hver dag det enten gør ondt i nakke eller ryg nu.

syntes selv jeg er blevet en del mere træt og søvning i det de sidste mange mange måneder.

jeg går hele tiden og tænker over det og har slet ikke overskud til alle de daglige ting som arbjede osv. når man ikke ved hvad der er galt går det en rigtig meget på.

jeg fik taget nogle røngten billeder og noget ultralydsscanning af nakken dog ikke af ryggen som ikke viste noget.

nu skal jeg til noget rygskole hvor der er nogle andre fysioterapeut og kiropraktore der skal kigge på det.

er der nogen der har prøvet noget lign eller har samme smerter ?
jeg er bare bange for det er noget alvorligt, eftersom det ikke hjalp med det første besøg hos fysioterapeut.

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg har ikke erfaring med det du fejler--men jeg hæfter mig ved at du skal på rygskole --og det er godt --måske har du en nerve i klemme --det kan keropraktoren ---sikkert finde ud af

    men jeg har selv meget ondt i højre side af hals-skulder-ryg---jeg spænder utrolig meget --når jeg skriver -og sidder for længe foran computeren---har fået masage flere gange men det kommer tikbage----har svært ved at slappe af

    men jeg håber du får styr på dine smerter
  • Indstillinger
    det kan være psykisk jeg har selv mange ryg smerter og nakke smerter, jeg har fået fortalt at det kan være ens tanker og følelser man ikke kommer ud med... især ved spænding ved skulderbladene og nakken.
    jeg kender godt selv til prikken i hænderne.
  • Indstillinger
    ja nu skal jeg prøve det der rygskole, men er bare lidt skeptisk overfor om det vil hjælpe.

    jeg syntes også jeg er blevet meget mere træt og søvning og har svært ved at se hvordan det kan hænge sammen med en nerve eller nogle muskel problemer.

    min læge siger at jeg er ualmindelig bekymret men nu har det stået på´så længe fra nakken af og der bliver ved med at komme "nye smerter" andre steder også bliver man urolig om det kunne være noget farligt der spreder sig rundt i kroppen.
  • Indstillinger
    det bliver en ond cirkel vis du tænker sådan .
    jeg kan selv genkende det ens tanker de eskalerer og man bliver bange for det er noget alvorligt jeg fik at vide jeg havde angst og depression og derfor fik jeg mange myoser i ryggen og nakken og har dem stadig nogle gange strammer det så meget jeg dårligt nok kan koncentrære mig
  • Indstillinger
    okay det lyder ikke behageligt.
    det må have været en hård tid med smerter og tanker og hvis du havde en depression.

    dog tror jeg ikke jeg har nogen depression udover jeg er deprimeret over de smerter og irretationer. og angst, jahhh altså man er da selvfølgelig bange når det begynder at gøre ondt flere og flere steder.

    jeg er den type der normalt ikke går til lægen hvis det gør lidt ondt her og der og det er nok også derfor det har stået på så længe, men det bliver udholdeligt at klare hverdagene hvis det kun bliver værre og ikke bedre.
Log in eller Registrér for at kommentere.