Hjem Rusmidler Alkohol

Intolerant?

Redigeret 21 januar, 2010, 22:51 i Alkohol
Hej..

Jeg er en ung kvinde på 21. Jeg døjer med at når jeg indtager alkohol, uanset type og mængde, det kan være fra få slurke til flere genstande, at jeg pludselig kan mærke at jeg skal kaste op. Jeg bliver ikke dårlig på nogen måde og heller ikke beruset, jeg skal bare kaste op.

Jeg har i 4½ år ikke rigtig indtaget alkohol af overstående årsag, men havde indtil problemet opstod et helt alm. forhold til alkohol.

Min læges forslag er allergi overfor alkohol, men har ikke nogen allergilignede symptomer, som f.eks. ved alcohol flush/asian flush.

Er der andre der er i lignede situation eller kender til det?

Kommentarer

  • Hej

    Jeg har selv for nogle år siden haft problemer med feks. fået ondt i maven efter at have drukket vin. Gik til lægen, hun sagde, jeg skulle prøve at holde mig fra det et par mdr.. Det hjalp. Men jeg har haft det engang imellem. Det har noget med for meget syre i alkohol at gøre.
    Jeg har for nyligt haft problemer med noget i halsen. Det havde også noget med mavesyre at gøre. Fik medicin for det, og det har hjulpet. Det jeg havde var spiserørskatar. Har selv kastet mad op igen efter at have spist noget. Det gør jeg ikke længere, i hvert fald ikke indtil videre.

    Jeg har tænkt på, om du måske har mavekatar? Ved godt at din mave måske ikke gør ondt, men alligevel, jeg tror, maven kan reagere på andre måder.


    Fandt lige nedenstående link, måske kan det hjælpe lidt. Der nævnes noget med alkoholisk mavekatar. Jeg ved godt, at du nok ikke er en, som har drukket så meget alkohol. Måske er din mavesæk simpelthen bare meget sart, når det drejer sig om alkohol (hvor der er meget syre i).

    http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200900.htm

    Hvis din egen læge ikke kan finde en løsning, kunne du måske spørge, om han/hun ikke kan henvise dig til en anden. Det er surt at være i den situation, som du er i.

    Held og lykke. :-)
  • hmmm... hvis du skal kaste op må du vel være dårlig????
Log in eller Registrér for at kommentere.