Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stort Hash misbrug - hvordan hjælper jeg bedst ?

Redigeret 13 januar, 2010, 04:33 i Rusmidler
Jeg har en veninde som ryger 2 - 4 gram om dagen , et misbrug der er opbygget over de sidste 2 år sammen med en depression - er der nogen der kan hjælpe mig med noget sagligt info om Hash skadelige virkninger i dagligdagen og på sigt , skrevet af en læge - samt forslag til støtte grupper for pårørende anonyme behandlings steder ..

Hilsen
Sanne

Kommentarer

  • Indstillinger
    GÅ IND PÅ GOOBLE --OG SLÅ HASH OP--DER FINDER DU GOD INFORMATION
  • Indstillinger
    ikke rigtigt noget der er skrevet af fagfolk som læger osv.
  • Indstillinger
    så skriv ind til netdoktorerne ---det du kommer i kontakt -med her er jo almindelige mennesker ---

    lægerne har jo deres egen brevkasse
  • Indstillinger
    Hvis din veninde selv har bedt om hjælp er det noget andet, hvis det er fordi du vil blande dig i hendes misbrug så tror jeg du er ved at miste en veninde for det er sjældent noget folk tager for gode varer hvis man bare går ind og blander sig i det.

    Du har garanteret allerede påpeget din holdning til tingene.

    Jeg kan fortælle at #1 årsag til at ryge hash er det sociale i det, det er sjældent at mennesker mixer, ryger, og fyrer fede alene, det er ihvertfald det jeg har erfaret.

    For at bryde den ring så kan man starte med noget andet, noget der holder en beskæftiget, hvor man sjældent kommer i kontakt med de samme mennesker. Hårdt kan det lyde, men det er et knaldgodt råd der virker.

    Jeg har selv afholdt mig selv fra at ryge fordi jeg har en god interesse for computere, og tit har jeg holdt i 1 måned eller mere bare fordi jeg har haft den beskæftigelse og så holder folk automatisk op med at kontakte en hvis man ikke er i området og man er godt beskæftiget med noget man brænder for.

    Tag mit eksempel og find en god interesse til din veninde hvis hun gerne VIL hjælpes - Ellers er der altså ikke særligt meget at gøre og du kan kun glæde dig over det ikke er værre end det er, det kunne være noget opkvikkende hun havde gang i og så er det først man ryger i en depression.
Log in eller Registrér for at kommentere.