Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min lille datter har hævede led.

Redigeret 16 december, 2009, 14:26 i Små børn
Min lille datter på 2 år har hævede knæ, finger, tæer, ankel, hun har ondt i sit knæ hverdag det har stået på i 1 1/2 mdr. nu.

Er der andrer der har oplevet det.?

Kommentarer

  • Indstillinger
    undskyld---men hvis jeg havde oplevet det med mit barn havde jeg været til lægen for længe siden ----jeg havde måske ventet et par dage for at se hvordan det ville udvikle sig --men ikke mere ---så syntes ikke det skulle undersøges hurtigs muligt---stakkels lille barn
  • Indstillinger
    Hej Lykke0

    Det er skrækkelig med sådan en lille trold, der har så ondt.
    Når leddene er hævede er de så varmere en de omlæggende områder?
    Hvis Ja, så syntes jeg du skal læse videre.

    Jeg syntes du skal prøve at læse dette link
    http://www.gbf.dk/viden_om/artikler/en_ ... eddegigt_/
    Jeg ved godt at det virker uhyrlig, at mene at barnet har børneleddegigt, men det du oplever oplevede jeg for 31 år siden, med vores datter der var 1 år, ligeledes havde hun meget svært ved at tygge skært kød.

    Jeg rendte til læge et utal af gange, for til sidst at få at vide at det var MIG der fejlede noget......
    Da hun var godt 9 år, fik hun en ny tandlæge, da hun skulle have rettet tænder, da hun kun tyggede med de bagerste tænder.
    Da tandlægen havde undersøgt hende, spurgte hun om vi havde gigt i familien...... Joooe meget langt ude.
    Så ville hun gerne have taget en bestemt blodprøve, og den var positiv, altså gigt.
    Ingen overhovedet ingen andre gigtprøver slår ud, der er kun den ene blodprøve som viser noget, selv nu hvor hun er 32 år er det den samme der er aktiv.

    Vi fik datteren omvisiteret til Børne reumatologen Troels Herlin Kommunehospitalet i Århus http://www.au.dk/da/nyheder/presse/161006
    ,han kunne med sikkerhed sige at hun havde børneleddegigt.
    Jo det er hårdt at have et barn med gigt, men vi var på familiekursus sammen med mange andre familier, og det var vildt fantastisk at se hvordan børnene slog sig løs, men de betaler også en meget høj pris i forhold til smerter i de efterfølgende dage/ uger.

    Jeg håber du har været hos lægen med barnet.
    hvis nej, så skynd dig at bestille tid.

    Mange hjertelige hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.