Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vulvodyni

Redigeret 29 september, 2010, 05:33 i Vulvodyni
Hej alle sammen.
Jeg er en pige på 17 år, som i lang tid (ca. 10 år) har haft lidelser i underlivet. Jeg har alle symptomerne på vulvodyni. For 3 dage siden var jeg til undersøgelse hos Knud Damsgaard, og jeg får svar på alle mine prøver i uge 2 2010. Så der er lang tid endnu.
Jeg ville derfor hører, om nogen har nogle gode råd til at holde smerterne lidt nede?
På forhånd MANGE tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa

    Mit bedste forslag er nok at du prøver med det lokalbedøvende Xylocain, som også er bliver nævnt i flere debatindlæg. Der er en god beskrivelse i tråden "Hvad skal jeg gøre??" i et indlæg af Mette12345.

    Xylocain fås i 2 %, som gel, og i 5 %, som salve. Jeg foreslår at du starter med at prøve 2 %. Hvis det ikke virker, kan du prøve 5 % - du skal bare være opmærksom på at den kan svide meget, når du kommer den på. Det skal man lige vænne sig til, men det betyder altså ikke, at der er noget galt.

    Begge dele fås i håndkøb på apoteket.
  • Indstillinger
    Et RIGTIG godt trick, for at hjælpe på smerterne ved Vulvodyni, når det VIRKELIG gør ondt.

    Ha' atid en xylocain 2% GEL liggende i dit køleskab. Når det svider og gør ondt dernede så smør dig godt og grundigt ind. Både udenom skeden og indeni. Tag et par løse bukser på (endelig ikke trusser) og slap af, og mærk hvordan det straks køler ned og smerterne forsvinder ligeså stille. Det er ikke sikkert alting forsvinder, men du vil kunne mærke en forandring.

    Held og lyke med det :-)

    Med venlig hilsen

    ChristinaOpera24
Log in eller Registrér for at kommentere.