Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

opsummering af symptomer ved ny eltroxin

Et bare ved at fortvivle, da jeg har det rigtigt skidt.
Er det også disse symptomer I har:
Svimmelhed som synes at blive værre hen på dagen
Som om der er gele i øjnene
Reflux og mavevrøvl vekslende mellem forstoppelse og diarre.
Manglende appetit
Træthed???
Venter på en tid hos indokrinolog. Blev henvist for en måned siden. Min læge vil have en ekspert til at give mig anden medicin. Er dog i tvivl om hvilken medicin jeg skal satse på at prøve.

Tvillingen

Kommentarer

• ja, det er de symptomer vi andre også har haft plus

stærke hovedesmerter
    synsforstyrrelser (fx manglende fokusering, som så giver svimmelhed)
    venstresidig følelsesforstyrrelse (enten summen eller følelsesløshed)
    åndenød
    kæmpeoppustet mave som om tarmene er gået i stå og man er ved at eksplodere med ubehag til følge, koldsved etc.
    varme i hovede og på bryst evt. med rødmen
    trykken for hjertet
    ledsmerter

Ja, det er hvad jeg sådan kan huske.

god bedring til dig

kh Birgitte
  • Hej Allesammen.

Prøv at gå ind på THYROIDEA LANDSFORENINGENS hjemmeside, der står at euthyrox er i handelen på de danske apoteker fra og med mandag d. 28. december.
    Man tror næsten det er løgn, men det skulle være rigtigt.

ALBINI.
  • Hej. Har i dag fundet ud af at Euthyrox, godt nok er i landet. men man skal have/søge særlig tilladelse ved lægemiddels styrelsen. Det gør lægen selvfølgelig. Jonna.
  • Det er altså ikke rigtigt, at der skal søges speciel tilladelse til Euthyrox mere. Det skulle man indtil 28. december 2009, men fra den dag gik Euthyrox ud til alm. ordination, og kan dermed ordineres på nøjagtig samme vilkår som Eltroxin. Så du skal blot få din læge til at skrive en recept, og så henvende dig på dit apotek.
    Dog skal du forvente en justering af dosis, da præparatet ikke helt kan sidestilles med Eltroxin, og dermed heller ikke direkte kan substitueres på den alm. ret apotekerne har til at udlevere tilsvarende præparater.

Så du må til lægen og hente en recept.

Med venlig hilsen fra en tidligere Eltroxin-bruger (og farmakonom), der nu er på "optrapning" på Euthyrox
  • Jeg har læst her med mellemrum over årene. Nu må jeg sige at jeg også er ved at fortvivle. Ja - det kan være fint den ene dag og den næste kan jeg INGENTING. Knapt tænke læse, fokusere...

Har I andre et arbejde og hvordan formår I at passe det, hvis I svinger ligeså meget som jeg.

Jeg er så svimmel og har så meget kvalme. Og er helt knudret overalt af at spænde fordi jeg fryser. Sover med tre dyner på om natten og sparer ikke på varmen.

Min mave er umulig, mit humør er ikke til at regne ud for mine nærmeste. Jeg tænker altid "åh bare jeg ikke møder nogen" når jeg har det mindste ærinde ude.

Øv.

Skal hente Euthyrox i morgen håber jeg, apoteket havde det ikke på lager endnu. Jeg er spændt og håber håber håber på et mirakel.

Mvh. HM2010
Log in eller Registrér for at kommentere.