Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pause af p-piller

Redigeret 11 december, 2009, 09:16 i Prævention
Jeg står og skal på højskole i 5 måneder, og da jeg derfor ikke ser min kæreste så ofte overvejer jeg at stoppe med p-piller. Primært fordi jeg bilder mig ind at p-pillerne har påvirket mit humør en del. Jeg bliver ret let ked af det´i forhold til hvad jeg plejede. Og jeg vil gerne være fri for humørsvinger når jeg er på højskolen, også fordi jeg ved det bliver svært for mig at undvære min kæreste, er det ikke så smart at være med ked end nødvendigt.
Men omvendt jeg har også læst og hørt at det ikke er så godt for kroppen at holde pauser, for jeg vil jo højst sansynligt begynde på pillerne efter de 5 måneder igen. Derudover har p-pillerne også givet mig større bryster, og jeg ved ikke om hvis jeg stopper, om jeg bliver helt "slasket", hvis jeg kan tillade mig at være forfængelig?

Håber jeg kan få hjælp i mit dilemma! Tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Undskyld, men hvordan skulle en i øvrigt sund og rask krop dog kunne have dårligt af, at man holder en pause med at tilføre den hormoner?

    Du har i forvejen lidt problemer med humørsvinginger, så det lyder da rigtigt, rigtigt fornuftigt at du vil give din krop en pause; måske du endda bagefter skal overveje, om der ikke er et andet mærke, der så vil passe dig bedre.
Log in eller Registrér for at kommentere.