Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Voldsom træthed

Redigeret 17 oktober, 2011, 18:00 i Forstyrrelser i stofskiftet
Jeg har fået konstateret for højt stofskifte for 4 år siden.
Er blevet behandlet med thycapsol og stofskiftet har
bevæget sig op og ned og selvom det er indenfor normalområdet
har jeg mange symptomer som ikke skulle være der.
Det meget store problem for mig er en voldsom træthed, som
forhindrer mig i at deltage i livet, jeg kan kun klare at være sammen
med andre i et par timer så må jeg kapitulere, jeg bliver simpelthen
så utilpas at jeg ikke kan stå på benene. Jeg har fået taget et væld af
blodprøver, som ikke viser noget.
Er der nogen der har oplevet tilsvarende og er der nogen der
kender til fænomenet binyretræthed?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej lavendel3

    Jeg har osse Graves sygdom (for højt stofskifte) og bliver behandlet med både Thycapzol og Eltroxin og det gik nogenlunde, indtil de lavede det luskede nummer med Ny Eltroxin.

    Når man får begge slags, lægger de skjoldbruskkirtelen til at "sove" og finder det punkt, hvor det ligger nogenlunde normalt.
  • Indstillinger
    Den voldsomme træthed kender jeg, selvom mit stofskifte formentligt fungerer okay. Jeg kommer til at tænke på en artikel, jeg læste om kronisk træthedsssyndrom: http://www.videnskab.dk/content/dk/samf ... ig_barndom
    I denne artikel gives også en forklaring på binyretræthed og hvorfor det kan give en stor fysisk træthed og uoverkommelighedsfølelse.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Tak for svarene, jeg prøver at gå videre med
    netsiderne.

    lavendel
  • Indstillinger
    hej jeg har fået konstateret binyretræthed og skal til at have medicin. Er der nogle der kan råde mig til hvad der er godt knus mette
  • Indstillinger
    Jeg har været træt i 17 år i 1994 fik jeg en skøn søn ved kejsersnit, inden for en uge gik der så betændelse i såret. Det betød at jeg skulle under fuld narkose 2 gange på 1 uge. det kan jeg se nu har været årsag til min træthed dengang siden da har jeg været i narkose yderligere 4 gange med mellemrum. For hver narkose er jeg blevet mere og mere sløv. I 1997 mente lægerne at jeg havde for lavt stofskifte, så fik jeg så noget eltroxin men jeg kunne ikke mærke at det hjalp på min energi, så jeg kørte bare på pumberne indtil jeg måtte smide håndklædet i ringen, og sige stop. <jeg var top stresset.

    Så stress var det jeg blev sygemeldt med. Jeg gik i terapi og en masse andre alternative behandlinger, jeg havde så mange symptomer i min krop så det lettede også meget at bearbejde det psykologiske i det for sind og krop hænger jo sammen. Jeg er nu blevet klar over at der er en anden årsag til mine smerter i min krop. Min lever funktion er helt sikker nedsat og stofskiftet fejler ikke noget. Jeg er startet på homøopatisk medicin som kan udrense min lever for de stoffer der er i narkosen.

    Min læge har ikke kunnet hjælpe med at finde årsagen til mine kropsreaktioner, så er det da godt jeg kan selv. Desværre er danske læge meget indskænkede i deres tankegang. I Tyskland er de meget længere fremme mht. alternative muligheder. I danmark får man at vide at det kan vi desværre ikke forstå med alm konventionelt lægesyn. Find selv en løsning

    Så mit råd lyder find en homøopat eller en vegatest behandler, så leveren
    kan blive renset for gift. Hvis leveren ikke fungerer kan vi ikke så meget, da leveren er det vigtigste organ.
Log in eller Registrér for at kommentere.