Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan man have sex, når man har blærebetændelse?

Redigeret 15 december, 2009, 07:00 i Blærebetændelse
Hej alle,

Jeg er en ung kvinde sidst i tyverne, der er begyndt at få blærebetændelse en del gang i år, da jeg får immunsupprimerende medicin.

Denne gang er blærebetændelsen ikke slemt, mest bare noget kløen/ubehag ved skeden. Så derfor tænkte jeg på om det mon bliver værrer, hvis man har sex? Det har nemlig varet i to uger nu og ved ikke rigtig, hvornår det har tænkt sig at gå over igen...

Tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, det vil jeg sådan set mene, når bakterierne sådan kommer til at "køre frem og tilbage" om jeg så må sige, så du skal nok være ekstra omhyggelig med hygiejnen efter sex; sørg især for at tisse bagefter.

    Nu skriver du, at dine gener er omkring skeden? Det tyder da ikke vildt på blærebetændelse, men derimod noget irritation ved eller i skeden? Jeg vil da foreslå dig nogle Vivag, eller hvad det nu hedder, som man netop kan få på apoteket til sådanne gener.

    Og - hvis din blærebetændelse er af den lettere art, så kan du prøve at drikke rigtigt meget vand eller tranebærsaft, så du på den måde kan "skylle" den lette blærebetændelse ud.
  • Indstillinger
    Jeg undrer mig over, at der ikke står meget om hygiejne ved sex, jeg har haft blærebetændelse rigtig mange gange i mit liv, og har haft flere partnere, og har fundet ud af, at hvis hygiejnen er i top og man samtidig tisser efter sex, ALTID!!! ja så får jeg ikke blærebetændelse.
    Og det er vel og mærke også manden der skal huske god hygiejne, såsom at vaske hænder inden osv.
Log in eller Registrér for at kommentere.