Har fået nok . . . . .
Hej,
Ja så har jeg fået nok.
Jeg har nu været på Levaxin i næsten 2½ måned, og har det nu snart lige så dårligt som da jeg fik Eltroxin (nye).
Jeg går til kontrol på et hospital (ambulatorie), og her blev jeg lovet pr. brev inden jeg kom derud, at jeg kunne komme på Euthyrox. Men da jeg så kom derud for at få min tilladelse m.m., fik jeg at vide, at jeg kunne få Levaxin "for det var det man brugte her på hospitalet". Jeg blev så enig med mig selv om at give det en chance, men nu er det næsten lige så galt igen.
Og så igår kammede det bare over. Jeg tog simpelthen ikke min medicin og har heller ikke gjort det idag. Ikke smart, jeg ved det godt, men jeg kan bare ikke klare mere, at ikke have det godt.
Jeg skrev/mailede til min kontaktlæge på hospitalet igår om det, så nu håber jeg hun reagerer hurtig på det.
Men allerede idag kan jeg så småt mærke en lille forskel. Jeg ved godt, at jeg stadig har meget medicin i blodet, men eftersom jeg ikke har taget nyt medicin nu i 2 dage, er det jo betydligt mindre end før, og det må åbenbart være det jeg kan mærke en bedring af.
Hvis min læge ikke vil give mig ny medicin, som jeg kan prøve, må jeg jo bare købe det i udlandet, som så mange andre herinde. Jeg syntes bare det er for dårligt.
Det er jo begrænset hvor længe jeg kan være uden medicin når man har for lavt stofskifte, det er jo ikke godt for ens organer, det er jeg helt klar over.
Men som jeg siger, man når bare et punkt, hvor man bare ikke kan klare mere at have det dårligt, og må tage sagen i egen hånd.
Er der ingen af jer andre der føler det på den måde ?
I må meget gerne svare mig . . . . .
Mange hilsner fra Gypige
Ja så har jeg fået nok.
Jeg har nu været på Levaxin i næsten 2½ måned, og har det nu snart lige så dårligt som da jeg fik Eltroxin (nye).
Jeg går til kontrol på et hospital (ambulatorie), og her blev jeg lovet pr. brev inden jeg kom derud, at jeg kunne komme på Euthyrox. Men da jeg så kom derud for at få min tilladelse m.m., fik jeg at vide, at jeg kunne få Levaxin "for det var det man brugte her på hospitalet". Jeg blev så enig med mig selv om at give det en chance, men nu er det næsten lige så galt igen.
Og så igår kammede det bare over. Jeg tog simpelthen ikke min medicin og har heller ikke gjort det idag. Ikke smart, jeg ved det godt, men jeg kan bare ikke klare mere, at ikke have det godt.
Jeg skrev/mailede til min kontaktlæge på hospitalet igår om det, så nu håber jeg hun reagerer hurtig på det.
Men allerede idag kan jeg så småt mærke en lille forskel. Jeg ved godt, at jeg stadig har meget medicin i blodet, men eftersom jeg ikke har taget nyt medicin nu i 2 dage, er det jo betydligt mindre end før, og det må åbenbart være det jeg kan mærke en bedring af.
Hvis min læge ikke vil give mig ny medicin, som jeg kan prøve, må jeg jo bare købe det i udlandet, som så mange andre herinde. Jeg syntes bare det er for dårligt.
Det er jo begrænset hvor længe jeg kan være uden medicin når man har for lavt stofskifte, det er jo ikke godt for ens organer, det er jeg helt klar over.
Men som jeg siger, man når bare et punkt, hvor man bare ikke kan klare mere at have det dårligt, og må tage sagen i egen hånd.
Er der ingen af jer andre der føler det på den måde ?
I må meget gerne svare mig . . . . .
Mange hilsner fra Gypige
Kommentarer
Jeg får jo blodtryksmedicin og forsøgte nyt, nyt hele tiden og blev frygtelig syg af det. I gennem tre år, så kunne jeg ikke mere og sagde fra.
Man må tage hånd om sig selv, for ingen anden gør det og det kan blive for meget.
I tre år var jeg syg. Hvad er det hele for noget.
Hvor mange mennesker er syge af bivirkninger eller dør.
Sikkert mange flere end man tror.
Undskyld, jeg blander mig i en debat om stofskifte. Jeg får det bare så dårligt, når talen falder på bivirkninger af medicin, hvor NOGLE læger mener det intet er. De skulle prøve det selv, skulle de, så fik piben en anden lyd.
MVH Lene
hvad er i klar til?
bare en tanke fra marianne ;-)
Jeg forstår godt at du er frustreret, det er jeg også. Det sidste jeg har prøvet er en tysk tablet EFEROX. Det er ikke besværligt at få den. Du ringer til et apotek i Flensborg, find nummeret på nettet( apoteker flensborg)Det hedder Rathe apotek,de taler dansk.Du får at vide at du kan sende din danske recept, og hvis du sender dit kontokortnummer, går det hurtigt.Jeg sendte min om torsdagen, fredag blev jeg ringet op, at de havde modtaget den, og om lørdagen fik jeg pillerne.100 stk koster 106 kr. med forsendelse. De sender så mange piller til Danmark, at de kører til Danmark og sender dem derfra.
Jeg er startet meget forsigtigt op. og øger langsomt, efter 4 uger er jeg på 3/4 dosis, min egen læge synes det er ok sygehuset er ligeglade.jeg håber at få det bedre, og med meget få bivirkninger.
Humle
Tak for oplysningerne )
Jeg overvejer at prøve Eferox, da jeg efter ½ år stadig har bivirkninger på Euthyrox. Spændt på hvordan det går dig.
hilsen Gitte
Når jeg forsøger at google Rathe Apotek får jeg et apotek der hedder Rats apotek. Er det evt. det samme ? hvordan kan jeg ellers finde telefonnummeret. Det går ikke på degulesider.dk
hilsen birgitte