Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

UDEBLEVET MENS. I ET ÅR, HVORFOR?

Redigeret 2 februar, 2010, 14:55 i PMS og menstruation
Hej.
Jeg er 18 år, og tager mini-piller. Jeg startede på det da jeg var ca. 15 år gammel, hvor min menstruation var ok regelmæssig mens jeg tog pillerne. Pludselig begyndte den at udeblive, og jeg har faktisk ikke haft menstruation i 1-2 år nu. Jeg synes det er meget mærkeligt, og er bange for, at det er farligt og at det kan gøre, at jeg ikke kan få børn senere i mit liv? og er det normalt at ens menstruation udebliver helt når man tager mini-piller?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes du skal gå til din læge og få det tjekket, det kunne være PCO Poly cystisk ovarie syndrom og det skal du være opmærksom på. Det er ikke noget farligt men det kan give problemer senere hen i livet når man vil have børn.. Dermed ikke sagt at det vil give dig problemer. Jeg har selv haft udeblevet mens i snart et år og jeg har PCO men er i behandling for det nu.

    Hvis du ikke vil være gravid pt så vil lægen sikkert give dig p-piller til at holde det nede.
  • Indstillinger
    Hvordan ved man så, at man har det der PCO?
  • Indstillinger
    og hvordan behandles det?
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg er 19 år og har selv PCO. Jeg havde ikke haft min menstruation i 14 måneder, da jeg fandt ud af det var PCO.
    For at finde ud af om man har det, skal man til en gynækolog. Hun/han laver en almindelig gynækologisk undersøgelse og laver en ultralydsscanning af ens æggestokke. Desuden skal man have taget EN DEL blodprøver.

    Det kan kun behandles med p-piller, som bare skal stabilisere hormonbalancen.
Log in eller Registrér for at kommentere.