Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

halebenet gør ondt efter mindre ulykke

Redigeret 8 december, 2009, 16:18 i Åben debat om smerter
Jeg var tirsdag den 1 dec ude for en mindre ulykke, en bil havde ikke set mig, og jeg var på cykel og kunne ikke nå at bremse i tide, så der var ikke andet for end at drøne ind i siden på bilen. Der skte mig heldighvis ikke noget andet end at jeg nu har ufatteligt ondt i halebenet. jeg har været ved egen læge, og hun har udksrvet noget smertestilende, og lige meget hvad jeg tager virker det ikke.
det gør ondt hele tiden, men spesjældt når jeg går og sidder ned.
det gør ikke ondt hvis jeg trykker der hvor jeg har ondt, og jeg har heller ikke nogen mærker.
er det bare en alm forstyvning på halebanet, eller kan det være noget.

Kommentarer

• Hej Arnvig

Jeg har også en gang slået mit haleben (Min partner tabte mig midt i en dans). Jeg var også ved læge, som sagde til mig, at uanset om halebenet var forstuvet eller brækket, så kunne man ikke gøre noget, for man kan jo ikke lægge gips på. Jeg husker også, at det gjorde meget ondt. Sådan som jeg husker det, varede det ca. 2 uger, før smerterne fortog sig. Jeg var nødt til at neddrosle mine aktiviteter i en periode.

God bedring

Kameliadamen
  • Hej

Jeg har selv oplevet at have slået halebenet efter en skiulykke, hvor jeg også brækkede ryggen.
    Jeg havde også mange smerter der ved halebenet, da den ligesom var forskubbet. Jeg kan anbefale en osteopat behandler. De kan sætte nogen ting i kroppen på plads.
    Link om dem: http://www.danskeosteopater.dk/index.ph ... 1260306931
    Jeg har selv gået til en i nogle år nu i København, som jeg er blevet glad for, da jeg også har døjet med nerver i klemme i højre ben, samt andre skavanker som ryg, nakken og skulderblade.
    I starten gik jeg til en anden, han var en alternativ behandler, en lignende som kranio-sakral behandler, som også går ind og sætter nogen ting på plads i kroppen.
    Jeg får kun en gang imellem ondt i halebenet, og det er når jeg har siddet for meget længe ned. Det er over 10 år siden, jeg var ude i den ulykke.

Måske skulle du bede lægen om at sende dig til røntgen og få set, om hvor slemt det er.
Log in eller Registrér for at kommentere.