Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Prøvet Chili Burn?

Redigeret 12 oktober, 2010, 03:36 i Åben debat om overvægt
Jeg vil virkelig gerne tabe mig nogle kilo! Jaja... sund mad og motion, I know...

Men kan man ikke skyde genvej? Bare nu her, hvor man ikke laver andet end at spise hele tiden.

Jeg har hørt rigtig meget godt om pillerne Chili Burn. Der tager man to piller to gange dagligt for at sætte skub i forbrændingen. Nu har jeg købt en pakke i Matas og glæder mig til at komme i gang.

Er der nogen, der har erfaringer med dem?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, men held og lykke; du vil sikkert tabe et par kilo, og hvis ikke du skal tabe mere, burde det slet ikke være nødvendigt med sådanne tilskud, men hvis du fortsætter med at indtage mere, end du - vel at mærke naturligt - forbrænder, vil du heller ikke tabe dig mere end de par kilo i starten, hvor du har fokus på det.

    Der er ingen genveje - men det behøver ikke være fuldstændig hysterisk, det du skal gøre.

    Hvis du ser på den kost og den motion, du foretager i dag, og så bare begynder i det små med få ændringer, begynder lige så stille at tage f.eks. bare 1/4 af fedtet fra din kost, bevæger dig bare lidt mere end du gjorde igår, så vil et vægttab stille og roligt vise sig - og det sundeste er jo et vægttab på ca. ½ kilo om ugen - og det kræver ikke så voldsomme ændringer.

    Hvis du så gradvist netop holder fokus på denne ændring - lidt ad gangen, skære gradvist lige så roligt af de fede ting, så vil din krop dels vænne sig til det på en god måde, og du vil tabe dig på fornuftig vis.

    Hvis ikke du er vant til at dyrke motion, så start med en gåtur et par gange om ugen og øg gradvist dette, prøv at blive forpustet mindst en gang om dagen.

    Der, hvor det gerne går galt er der, hvor man "hu-hej" skal tabe 20-30 kilo på få uger - det er et fuldstændigt umuligt projekt. Sæt dig overskuelige mål - og det er ½ kilo om ugen, så kan du selv regne ud, hvor lang tid det tager, før du så er på den vægt, du gerne vil have.

    Husk - en overvægt har taget tid at få - den tager tid at komme af med igen.

    Du skriver at bare nu her, hvor man ikke laver andet end at spise hele tiden - det er der vel ingen, der forlanger, du skal. Men en lille "smutvej" er da at drikke et par store glas vand, umiddelbart før du sætter sig til bords; det giver i sig selv en vis form for mæthed, så man ikke kan spise helt så meget; drik i det hele taget rigeligt med postevand her til den julemad, der jo generelt er mere fed, end den kost, vi ellers er vant til.

    Og - den "gamle" talemåde: det er ikke det, man spiser mellem jul og nytår, man bliver overvægtig af, men det er det man spiser mellem nytår og jul.

    At give slip en gang imellem skal man også have lov til, bare det kun er en gang i mellem.
    :-)
  • Indstillinger
    jeg er lige started her til aften, har du prøvet dem?
  • Indstillinger
    Neeelly stiller et spørgsmål for næsten et år siden, og det lader til at ingen har erfaring, og der har i skrivende stund været 1540 mennesker inde og læse.

    Hvis du har læst mit indlæg har du også svaret på dit spørgsmål, hvis det da vel at mærke var mig, du spurgte.
  • Indstillinger
    Hej

    Hvis det var mig, ville jeg bruge chili i maden!

    For at tabe sig gælder det jo om at blive mæt af så få kalorier som muligt, og min erfaring er, at stærkt krydret mad giver en god mæthedsfølelse. Eneste undtagelse fra den regel er efter min erfaring pizza. Selv om jeg putter en del fuldkornsmel i pizzadejen og krydrer pizzaen godt med både chili, hvidløg og oregano, giver pizza ikke en tilstrækkeligt god mæthedsfølelse. Det må skyldes, at der er for mange hurtigt optagelige kulhydrater i, og det kan den gode chili ikke opveje.

    Derimod kan jeg anbefale chili con carne med rigeligt med brune bønner i. Det mætter virkelig. Selv om det lyder som en selvmodsigelse (”carne” betyder jo kød!), så kan man sagtens lave chili con carne uden kød. Man kan eventuelt erstatte oksekødet med champignoner.

    I det hele taget tror jeg, at det ved vægttab gælder om at mærke efter på egen krop og finde ud af, hvad der mætter uden at indeholde (alt for) mange kalorier. Jeg tror, at det er individuelt, selv om man sagtens kan have gavn af gode råd fra andre.

    Personligt synes jeg, at rådet om at vente med at tage anden gang af aftensmaden, til den første portion er nået ned og har givet mæthedsfølelse, er et af de bedste råd. Mæthedsfølelsen tager nemlig lidt tid om at indfinde sig.

    Når jeg har spist den første portion, plejer jeg nogle gange at gøre noget for at forhindre mine hænder i at gribe ud efter fadet for at tage portion nr. 2: Jeg tager en appelsin og piller den. Det tager lidt tid, og hænderne er beskæftiget så længe! Derefter spiser jeg appelsinen, og den indeholder kun få kalorier, og når jeg har spist den, er mæthedsfølelsen far den første portion af hovedretten som regel kommet :o)

    Normalt har jeg ikke problemer med at holde vægten, men især i den mørke tid, hvor jeg ikke kommer så meget ud som om sommeren, kan jeg godt få problemer. Så klarer jeg mig ved hjælp af tricks som det med appelsinerne.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    ildartthildartth
    Redigeret 22 november, 2022, 08:23

    Slankepiller - https://euroclinix.net Jeg prøvede produktet og endte faktisk med at tabe mig 16 kg.

Log in eller Registrér for at kommentere.