Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er der nogen der har erfaring med venlafaxin krka.

Redigeret 8 september, 2014, 09:45 i Angst
hej jeg har lige fået en svær depression og blevet anbefalet af min læge at tag venlafaxin men er utrolig bange for de bivirkninger der er om jeg får det værrer end jeg har nu. håber en kan hjælpe. på forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    ja, jeg har fået det nævnte præparat gennem en del år og du behøver ikke være bange for bivirkningerne. Formentlig vil du kun opleve en smule mundtørhed. Mit bedste råd er at lade være at lade dig påvirke af indlægssedlen og give medicinen en chance. Det tager dog tid før medicinen virker optimal, optil 6 - 8 uger.
    mvh Birgit
  • Indstillinger
    Hej Birgit
    tak for dit svar men er det så svært at komme ud af venlafaxinen igen, jeg skal til behandling i januar skal jeg vente, for at høre deres mening om det, eller starte nu med at tag dem. jeg er meget usikker.

    du siger du har taget det en del år er det noget jeg skal regne med også, og kan du funger igen i arbejdslivet.

    venlig hilsen

    karin
  • Indstillinger
    Kære Karin!
    Jeg har haft en meget dyb stressudløst depression. Jeg er meget imod medicin og ville ikke have antidepressiva. Tilsidst gik det bare slet ikke, sad og stirrede tomt ud i luften og alt kostede den største anstrengelse at udføre f.eks at tage bad. Jeg troede at jeg med viljestyrke, selv kunne komme ovenpå. Men her var der altså noget, jeg slet ikke selv kunne styre.
    Derfor startede jeg med Venlafaxin og trappede op til 225 mg. dgl. Jeg er nu på nedtrapning, og det er ikke slemt.
    Havde jeg blot lyttet til min læge, kunne jeg have undgået at have det meget dårligt i ½ år. Så mit råd til dig er, start med medicinen nu, du risikerer bare at få det værre ellers.
    Lad være med at fordybe dig i indlægsedlen, nu om stunder risikerer medicinalindustrien specielt i USA alle mulige sagsanlæg. Derfor tages der forbehold for alle mulige og umulige bivirkninger.
    Jeg ønsker dig al mulig held med behandlingen og til at blive rask igen (-;
    Knus og tanker fra en medsøster
  • Indstillinger
    Hej. Jeg har læst dit indlæg....og kan kun sige. Jeg ved hvor svært det er at have en depression. jeg har gennem 10 år fået Venlafaxin..opstarts .bivirkningerne er milde slet ikke noget at være bange for. Men de bivirkninger der er ved venlafaxinen når du skal ud af dem igen vil jeg ikke ønske for min værste fjende....jeg gennemgår dem selv lige nu. Det er sku ikke sjovt.....hvis du kan undvære piller og få noget psykologbehandling i stedet hvilket jeg vil anbefale dig kraftigt.....læger glemmer at fortælle hvor forfærdeligt det er at komme ud af igen. Havde jeg vidst det...havde jeg aldrig sagt ja til dem....håber virkelig du vil lytte og tænke over det selv om du har der skidt......håber alt det bedste for dig
  • Indstillinger
    Redigeret 29 oktober, 2023, 06:59

    Naturlige Antidepressiva - https://restilen.dk Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

Log in eller Registrér for at kommentere.