Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

spørgeskema

Redigeret 8 december, 2009, 11:36 i Åben debat om overvægt
Hej :)
Jeg er netop i gang med en stor opgave(SRP i 3.g på gymnasiet) hvor min overskrift er "Fedme - et samfundsproblem".
Jeg har derfor lavet et spørgeskema, som jeg ville håbe på, at I vil hjælpe mig med at svare på. Det er 100 % anonymt, og svarene vil blive brugt i min opgave som statistikker.

- På forhånd mange tak.

http://www.survey-xact.dk/LinkCollector ... GTZYW69J15

I skal bare bruge dette link, og så kommer I direkte ind til spørgeskemaet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes da også, du skal have med, - hvis du vel at mærke kommer frem til, at det ER et samfundsproblem, så burde samfundet måske gøre lidt mere ved det, end bare at "kæfte op" - og fuldstændig kritikløst f.eks. indføre en afsindig dyr madordning i børneinstitutioner, fordi nogle få børn ikke får ordentlig mad med hjemmefra - og måske se lidt på det udbud, der findes, hvis man gerne vil have et stykke mad "ude i byen" - der er det nemlig stort set umuligt at finde et bare nogenlunde fedtfattigt alternativ.

    Jeg oplever gerne f.eks. i cafeen ved supermarkedet, hvor mange lige stopper op og holder en pause; ja, der har man et stort skilt: Fiberbolle (uhh, det lyder godt og sundt) m. f.eks. æg og rejer - i det hele taget ganske udmærket. Når man så sætter tænderne i, ja, så opdager man at der forresten lige er væltet en kæmpeklat salatmayonnaise i. Jeg HAR spurgt de pågældende steder, og fået svaret: "Ja, men det er der i dem allesammen". Og når jeg spørger, hvorfor i alverden, det er nødvendigt - tja, så er der ikke noget svar på det, andet end det har man altid gjort.

    Det er meget nemt for "samfundet" at råbe op om det her store problem - men jeg synes ikke, man gør ret meget andet.

    En måske lidt anderledes vinkel på din opgave, som jeg ønsker dig held og lykke med.
  • Indstillinger
    jeg har været inde og se på dit spørgeskema. men ikke svaret ---fordi hvis du skal arbejde med at finde ud af ---hvorfor folk bliver fede --er sådan et skems intet sigende ---ikke for at genere dig
    der findes ANORIKSIA-BULMI-OG OVERSPISERE ---de er alle ppsykisk betonet--og man har fundet ud af ved undersøgelser at der findes dobbelt så mange overspisere --som anoriksia og bulmi tilsammen --så det siger måske noget om hvorfor der er så mange fede mennesker ----for det er klart når man overspiser tager man på i vægt----så er det man må ind og undersøge --hvorfor alle disse mennesker så bliver overspisere----
    nogle bliver akeholikere---nogle bliver narkomaner --for at stimolere deres ego eller selvværd ----det samme er der andre der bruger maden til at trøste sig ved ---når det er grå vejr ---man keder sig ---små deprimeret ---eller man skal til eksamen --ja der kan være mange ting---

    så jeg mener ikke man kan sige at det er samfundets skyl d----hvis de skal have skyld for noget at de ikke bevilliger penge --så man kunne komme til psykolog og få den hjælp alle disse mennesker har brug for---

    men gå ind her på netdokteren og læs om spise-problemer --det er ikke længe siden de skrev om overspisning ----
    men skriv igen hvis du har behov for det--vi vil gerne høre hvordan du klarer dig ---i dette brand .aktuelle emne
  • Indstillinger
    har ikke selv bestemt mit emne :)

    min opgave med hensyn til spørgeskemaet, er at finde ud af hvordan overvægt og socialgrupper hænger sammen.
  • Indstillinger
    ok det er en pålagt opgave --for at få et blandet billede skal du måske ud på gaden og spørge folk efter dit skema ---jeg ved ikke hvor mange unge der ser dette ----for det skal ikke kun være de ældre
  • Indstillinger
    Hej lotte123

    Der sagde du et sandt ord. Hvor det også irriterer mig. Vi er så enige, at jeg ikke kan lade være med at sige det.
    Jeg er glad for du mener det samme. Når jeg en enkel gang har sagt det i forretningerne, får jeg at vide, sådan vil andre have det og de er glade for det.
Log in eller Registrér for at kommentere.