Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udebleven mens - Negative tester.

Redigeret 7 december, 2009, 07:35 i Snart gravid
Hej Alle sammen.
Sidst jeg havde mens. var 10.10.09 - 16.10.09. Min cyklus er på ca 36-40dage og har aldrig udeblevet længere medmindre jeg var gravid.
Jeg har 2 sunde børn og har altid kunne se på testen med det samme når jeg var gravid.

Jeg har taget 4 tests - den sidste igår. Men alle negative.
Jeg undre mig over - hvis jeg ikke er gravid hvorfor udebliver min mens så?
Er der nogle af jer der har prøvet noget lign. ??

Mvh. Dytnassen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er det så ikke så småt ved at være på tide, at du lige kontakter din læge?

    Hvis ikke du er gravid, kan der jo være andre årsager, og ud fra det, du har skrevet, er det meget vanskeligt - for ikke at sige umuligt - for lægfolk at komme med et bud.

    Der er da en overvejende sandsynlighed for, at det er din cyclus, der spiller dig et "pus", men det bør du da lige få checket rent fagligt. Du skriver heller ikke din alder, om det måske kan handle om begyndende klimakterie - jeg gætter dog på, at du er så ung, at den tanke ikke er umiddelbart til stede.

    Ellers til lykke med, at du er så heldig at have en så lang cyclus - min har altid ligget på 22-24 dage.
  • Indstillinger
    Jeg er 22år. Jeg har snakket med lægen. Han lød ligeglad. Det eneste han havde at sige var at hvis min test sagde negativ - så gjorde hans det også.

    Jo tak - Kannormalt også godt lide min cyklus er så lang. Men ikke lige i det her tilfælde :)
  • Indstillinger
    Det lyder som om, du skulle overveje at skifte læge. Ligegyldige læger kan man ikke bruge til noget - de er højst sandsynligt også ligeglade, hvis man kommer med noget mere alvorligt.

    Hvis du er stensikker på, at du ikke er gravid, og der måske skal tages en alvorlig beslutning, så vil jeg da foreslå dig dig at se tiden lidt mere an, og hvis du stadig ikke får menstruation indenfor en uges tid - så bør du insistere på at blive undersøgt.

    Hvis det handler om, at du skal have abort, hvis du alligevel skulle være gravid, så bør du reagere nu, men det håber vi da ikke.
Log in eller Registrér for at kommentere.